gezocht: bouwtekeningen Robbe Schutze

Ik heb hier een oud model Robbe Schutze :yes:, mijnenveger, in mijn bezit. Is echter niet is zo'n mooie staat meer.... Daarom wil ik deze (geheel) weer gaan restaureren, en zoek ik daar de bouwtekeningen van. Wie heeft deze (nog) liggen, of weet hoe ik eraan kan komen :confused:
Alvast bedankt.

Ik heb contact gehad met Robbe, en die hebben keurig een bouwbeschrijving gestuurd (met factuur...), perfect geregeld!
Mocht iemand nog een oude bouwtekening van deze boot hebben, zou ik daar graag een kopietje van willen hebben. Uiteraard tegen vergoeding van gemaakte kosten.

Beste Peter, had je een " bauplan " of een " bauanleitung " gevraagd. De schutze heeft buiten de bouwbeschrijving, twee bouwplannen, elk 1,40 m x 1,0 m. Plan 1 = Blatt 1 Generalplan. Plan 2 = Blatt 2 Innenausbau. Ik denk dat je best nog eens contact opneemt met Robbe, want voor een particulier is het kopiëren van dergelijke grote plannen een dure grap.
Groetjes, Jos

In mijn onwetendheid gevraagd, heb ik alleen een Montageanleitung gekregen, en helaas geen bouwplannen...
maar wat is duur voor een kopietje? 3-4 euro? Jij hebt die bouwplannen toevallig niet liggen???
Anders neem ik nog wel weer contact op met Robbe...

Beste Peter, Ik heb de plannen liggen, maar ik ben zeker dat je bij Robbe goedkoper af bent. In België kost kopiëren blijkbaar wat meer dan in Nederland. Vraag aan Robbe " baupläne : blatt 1 - Generalplan und blatt 2 - Innenausbau ". Blad 1 is het zijaanzicht, bovenzicht en verschillende details o.a. kanon, mast en winchen. Blad 2 zijn de doorsnedes in zijaanzicht en bovenzicht, plaatsing van de spanten, RC inbouw, de verschillende drijvers van het veegtuig,enz.
Groetjes, Jos

Vandaag post uit Duitsland van de firma Robbe: enveloppe met daarin de bouwbeschrijving en de 2 tekeningen van de Schutze (oud type) en de rekening...
Zeer goede klantenservice :p.

Beste Peter, succes met de restauratie van je " Schnelles Minensuchboot Schutze ". Mocht je nog een specifieke foto of inlichting nodig hebben, dan geef je maar een seintje. Je hebt mijn e-mail adres.
Groetjes, Jos.

Back