gezocht : deltavleugel al dan niet met canards

• Topicstarter Topicstarter ErikB
  • Startdatum Startdatum
E

ErikB

Guest
Hallo,

Ik zoek een bouwtekening van een middelgroot to groot toestel met deltavleugel, al dan niet met canards, om uit te rusten met duwprop opstelling en landingsgestel.

De bedoeling is om er snelle landingen mee te leren oefenen.

alvast bedankt,

Erik

Wat je ook kan doen is een oude Robbe Kormoran (electrozwever met canard) op de kop zien te tikken en deze om te bouwen naar brandstof met landingsgestel.

Dat is namelijk wat ik gedaan heb.
Zie:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2028&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Deze canard vliegt niet snel maar zweeft als een idioot (het is niet voor niets een electrozwever).

Ik zit er nog steeds aan te denken om de 1,5cc te vervangen door een 2,5 en de vleugels in te korten zodat de zweefeigenschappen minder worden maar de (rol)snelheid groter wordt.

Overtrekken is er niet bij dus dat is mooi meegenomen het is wel even wennen aan de omgekeerde vliegstand van de vleugels in de lucht als het model ver van je verwijderd is.

Groeten,
Berto.

Ik heb nog een tekening van een Robbe Lanzet.
Vliegt als speer!

jacques zei:
Ik heb nog een tekening van een Robbe Lanzet.
Vliegt als speer!

De vraag was snelle landingen te leren dat kan niet met een delta.
Ook niet met een lanzet deze heb ik ook gehad deze land zeer langzaam.
Als je snelle landingen wilt oefenen neem dan een hotliner.

Het kan toch zijn dat hij een kostbare kist heeft staan maar dat hier de landingssnelheid hoger van is. Dat hij dan eerst met een goedkopere kist wil oefenen. Of hij wil gewoon ervaring krijgen.

Misschien is een rasant type iets. Hebben vrij kleine vleugeltjes dus de landingssnelheid ligt ook al wat hoger

groeten Paul

Ik heb ook een rasant gehad dit model land ook niet snel.
Een hotliner die land snel.

ik heb een stokoude, 50x gerepareerde alpha jet van Topp: 1m20 spanwijdte, zonder flaps, 10cc in de neus en 5,8 kg zwaar. landen op meer dan half gas of die "vliegende" baksteen valt uit de lucht. 't is ook een manier om leren snel te landen...

De vraagsteller laat niet meer van zich horen ik denk dat hij slaapt.
Nogmaals een goed vliegend toestel land niet snel.
Alleen hotliners zie ik snel landen omdat die vaak een hoge vleugel belasting hebben.Om snel aan te kunnen duiken.
als je snel wilt landen moet je het zwaartepunt verder naar achter leggen.
alleen gaat het dan wel eens mis, dus ook geen optie.
Ik vlieg al meer dan 20 jaar en heb nog nooit een model gehad die snel moest landen.
Ook een pylon racer land langzaam.
een rasant met een 6.5 cc lande ook langzaam delta's hetzelfde verhaal.
alleen mijn grote zwever (13 kilo ) heeft wat meer ruimte nodig maar als je het op de juiste manier doet gaat het ook niet snel.
Dus ik wil nogmaals aan de vraagsteller vragen waarom snel landen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hij zal er zijn reden wel voor hebben om te oefenen in snelle landingen. Het hangt er wel van af wat je snel noemt natuurlijk.
Ik heb nog niet met een holiner gevlogen maar al wel gezien dat het sneller moet gevlogen worden dan de gemiddelde trainer.
Al ben ik wel niet akkoord met de theorie dat een naar achter liggend zwtp een hogere landingssnelheid vraagt, mijn ervaring is net het omgekeerde. Wel hoe verder naar achter, hoe kritischer het is. Maar dat is mijn ervaring, voor wat die waard is uiteraard

kurt zei:
hij zal er zijn reden wel voor hebben om te oefenen in snelle landingen. Het hangt er wel van af wat je snel noemt natuurlijk.
Ik heb nog niet met een holiner gevlogen maar al wel gezien dat het sneller moet gevlogen worden dan de gemiddelde trainer.
Al ben ik wel niet akkoord met de theorie dat een naar achter liggend zwtp een hogere landingssnelheid vraagt, mijn ervaring is net het omgekeerde. Wel hoe verder naar achter, hoe kritischer het is. Maar dat is mijn ervaring, voor wat die waard is uiteraard
Dat klopt wat jij zegt daarom moet je sneller vliegen hij gaat veel beroerder vliegen

Back