gezocht een tekening van een binnenvaartschip

Zoals de titel aan aangeeft wil ik eens wat anders proberen en ben op zoek naar een tekening van een binnenvaartschip.
Heeft er iemand iets liggen ?

Pendelaar

@Michel,

Dat zou geweldig zijn. Ik moet van een tekening werken daar ik nog niet zo bekend ben met binnenvaartschepen en dan echt houvast dien te hebben aan een tekening.
Ik ben benieuwd of je iets voor mij kunt betekenen.

Pendelaar

Goede dag Pendelaar

Ik zou wel even opletten wat je doet. De tekeningen krijg je normaal niet,daar moet wel altijd toestemming voor gevraagt worden aan de eigennaar van het schip en de ontwerper van dat schip. En wat voor schip wil je bouwen.

groetjes huub

In tijdschriften als "Schip, Werf en Zee" en nog meer van dat soort tijdschriften staan vaak algemeen plannen van schepen, ook binnenvaart.

Ook kan je naar het maritiem museum in Rotterdam, naar de bibliotheek aldaar gaan, en vragen voor schepen. Mijn ervaring is dat de bibliothecarissen er erg behulpzaam zijn.

Een andere optie is de maritieme bibliotheek in het gebouw van de afdeling scheepsbouwkunde in Delft. (TU). Daar vind je (met hulp vanwege het vreemde zoeksysteem) ook heel veel.

@Allen

bedankt voor de reacties/opmerkingen.
Ik zal alle suggesties eens goed nalopen en dan maar eens her en der contacten gaan leggen.

Pendelaar

Maar wat voor een wil je gaan bouwen. Dan kunnen we je beter helpen. Als we niets weten, moeten we maar gissen wat je wilt. De meeste kunnen wel wat sugeties geven, maar daar heb je zelf ook maar weinig aan.

Het "standaart" schip zeker, zo één die containers, massagoed, stukgoed,... kan vervoeren.

Met een basisplan kan je mischien zelf al iets ontwerpen i.v.m. spanten.

Back