Gezocht: Electrovliegtuig kit (als opvolger voor trainer)

• Topicstarter Topicstarter Phoenix
  • Startdatum Startdatum
P

Phoenix

Guest
Mijn electrotrainer zal eerdaags gaan vliegen en om mezelf bezig te houden ben ik op zoek naar een leuke opvolgkist. Het liefst een kit daar ik het bouwen wel een leuke bezigheid vind. In de winter kan ik toch niet alle dagen vliegen i.v.m. het weer.

Nu vind ik de RBC kits er gelikt uitzien (specifiek de Hawk warbird) maar is dit een juiste keus voor en follow-up kist? Of is een middendekker een betere keus. Ik heb bij 2 brothers een P38 electro gezien. (het is toeval dat dit de sponsors zijn van dit forum overigens)

Gezochte specificaties:
- span ca. 1m
- cellen 8, motor speed 600, of 2 x speed 400
- gear is niet noodzakelijk, ailerons wel, rudder is ook niet noodzakelijk.

Heb je een goed advies of raad je juist een bepaald vliegtuig af laat dit dan even weten.

Voor de Warbirds moet je eerst ervaring hebben met rolroeren.
Zoek dus eerst een rolroertrainer of bouw een tweede vleugel met rolroeren voor je trainer.
Een rolroermodel als de E-Stick bij de rubriek te koop (vliegklaar)is een prima opvolger, simpel en vliegt prima.
Ben zelf nu de nieuwe RBC BirdDog aan het bouwen en dat kan ook een prima opvolger zijn zal eerdaags wat foto's plaatsen en dat is zeker een project waar je je tanden in kunt zetten.
417a9150.jpg

MAAR als het alleen om het bouwen gaat en het vliegen ermee kan wachten, dan is een RBC Warbird zeker een leuk model en kan dan de Harvard aanraden vanwege de iets grotere vleugel.
Heb deze zelf ook staan om te gaan bouwen.
Sorry als ik teveel blijf kletsen over RBC maar ben een beetje RBC gek, voordeel is wel dat ik over veel modellen kan adviseren als je problemen mocht hebben of iets niet duidelijk is.

Aan jouw natuurlijk de keuze, er zijn nog zoveel andere leuke modellen om uit te kiezen.

De P38 van 2Brothers is natuurlijk ook een leuk model om te bouwen in de winter.

Ton

Back