Gezocht geschikt vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter wannabe_moderator
  • Startdatum Startdatum
W

wannabe_moderator

Guest
Hallo,

Ik zou dus dit beginnersvliegtuig willen aanschaffen maar met een andere zender + motor + hun accesoires.
Ik zou graag zo met die 3D stunt vliegtuigen kunnen vliegen later.
Dus wat zoek ik? Een zender en een motor die in dit vliegtuig passen en waarmee ik later ook kan 3D vliegen ( dus die ik kan overplaatsen ).

Alvast bedankt ( hoe goedkoper hoe beter liefst )

Ik haal dit vliegtuig van www.hobby-lobby.com bij slowflyers. En nog een vraagje. Zou ik dit vliegtuig ( de merlin ) kunnen vliegen zonder enige ervaring?

Je kan beter eerst even oefenen met een simulator en dummyzender denk ik (Gamebird).
Zonder enige oefening vlieg je hem gegarandeerd stuk

Het is een leuk vliegtuigje dat volgens de verkopers goed geschikt is voor beginners. Zelfs voor mensen zonder enige ervaring. Voor zover ik de foto kan bekijken (bij Hobby Lobby) denk ik dat het ook best zal kloppen maar toch raad ik iedereen aan om hulp te zoeken bij een ervaren vlieger. Dat scheelt je zeker in de kosten (minder crashes).
Je moet je ook bedenken dat je met dit soort modellen alleen kan vliegen als er zo goed als geen wind is. Meer dan windkracht 2 betekent meestal aan de grond blijven voor dit soort modelletjes. Ga je toch vliegen dan komt het niet tegen de wind in en kan het door eventuele windstoten zelfs beschadigd raken.
Je kan natuurlijk ook indoor gaan vliegen maar de mogelijkheden daarvoor zijn een stuk kleiner dan buiten vliegen. Het indoor seizoen komt er wel weer aan dus kan je dat ook overwegen.

Goed (en stevig!) beginnersvliegtuig: Multiplex Easystar (70 euro)
Goede computerzender waar je jarenlang mee vooruit kan: Graupner MX-12 (85 euro)
Goede lader waar je jaren mee vooruit kan:
Graupner Ultramat 10 (12V en 220V aansluitbaar, 60 euro)
Verder nog nodig: vliegaccu, servo's, regelaar en ontvanger en een ervaren vlieger voor het inregelen en de eerste vlucht!
Welkom in onze mooie hobby!

Peter

@ Pjotrrr, waar koop jij deze dan Goede computerzender waar je jarenlang mee vooruit kan: Graupner MX-12 (85 euro)

Ik zie ze niet, maar het zal wel aan mij liggen.

Als ik bij Graupner kijk, zie ik alleen een graupner mx-12 computerzender staan, voor 169,95 en niet voor 85 euro...

En hier kom ik al helemaal niet uit http://shop.pigs-airlines.be/ pfpfpfpf Frans nee niet echt mijn taal :cry:

Maar misschien kan je mij uitleggen waar ze staan :wink:

Bedankt :wink:

Hobby,
De prijzen die jij noemt zijn voor de comlete zenderset, dus inclusief ontvanger en 1 servo, Pjotr geeft de prijs voor alleen de zender met accu, overigens zijn ze bij shamrock ook zo iets.

Groet,
Jaap

Klopt, bij www.hoellein.com kijken bij "einzelsender" en bij Pigs in het zoekvenstertje met "MX-12" zoeken, prop-er heeft er ook een bij Pigs vandaan... Bij Hoellein kun je telefonisch met credit card ook in het engels terecht...

Back