Gezocht GOEDKOPE stickpacks voor in startbox.

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hallo, ik ben op zoek naa rgoedkope stickpacks van 7,2v voor in mijn startbox.

Het goedkoopste wat ik tot nu ben tegengekomen zijn de packs van conrad: 2000mah voor 10 euro per stuk. Exlusief verzend helaas...

Iemand een goedkoper adres >?
Bij voorbaat dank!

bedenk wel dat goedkoop vaak duurkoop is.
ik zou dan toch gaan voor een paar echte sanyo,s
groeten wiebe

maarten zei:
He mensen,

Nu heb ik zelf problemen gekregen met de batterijen van Vapextech. Eerst met de 3000 (die zijn uit de productie genomen, heb ik mijn geld voor terug ontvangen), en nu met de VTE3300SC.
Tijdens dat ik voor de tweede keer mijn motor van mijn zwever aanzette viel alles uit, motor besturing, alles dus. Waardoor dus mijn vliegtuig kapot is. Vleugel door midden motor kapot enz. Dus ik naar mijn vliegtuig toe om te kijken hoe het er aan toe is. Kom ik aan bij mijn vliegtuig, sissen de cellen als een fluitketel, zo erg. Daarna roken, niet normaal. Ik denk snel weg hier direct ontploft de boel. Later de batterijen weer gaan halen want die kun je niet zomaar laten liggen natuurlijk.

Compilatie.jpg

Het plaatje linksonder laat zien dat alles zo heet is geworden dat de brug zelfs is losgesoldeerd.

motor: jeti 30/3
Prop: 10*7
cellen: 10*VTE3300SC
gemeten belasting op de grond (met 10*Gp3300): 27-30 ampere
in de lucht gaat daar dus nog 10% vanaf.

Ik ben dus van mening dat het aan de cellen ligt. Met de spullen die in het vliegtuig zitten heb ik nooit problemen en mijn zender en ontvanger zijn anderhalf jaar geleden nog naar maasland geweest, en de ontvanger is in de tussentijd niet gecrasht.
Denken jullie dat ik gelijk heb en dat het aan de cellen ligt of hebben julli een andere mening??

Groeten Maarten.

Perconto.

Heel erg vervelend Maarten z'n accu, vliegtuig en alles wat er nog meer kapot gegaan is.

Je moet oppassen direct de cellen de schuld te geven van problemen. De meeste fabrikanten geven geen garantie op gesmolten cellen. Feit is dat je goede en minder goede cellen op de markt heb. De industrie accu's in bijvoorbeeld boormachines werken perfect. Je zal daar nooit problemen mee hebben zolang je maar de bijgeleverde lader gebruikt. Ga je dit soort cellen met 2C, 3C laden dan kan het gewoon gebeuren dat er iets niet goed gaat in het gebruik. Het kan ook verkeerd gebruik van de accu's zijn. Dit soort problemen kunnen ook gebeuren met niet gematchte cellen. (je weet wel, het underload en overload probleem). En bij 10 cellen wordt het allemaal maar erger.

De vliegtuig boys doen ook aan battery onderhoud (equalizing van cellen). Vooral omdat het om veel cellen gaat die niet gematchted zijn is dat extra belangrijk.

De reden dat alles gesmolten is, is helaas normaal. Je hebt maar een kleine kortsluiting te hebben om een kettingreactie te starten waarbij alles superheet wordt. Er gaan dan in 1 keer honderden Amperes door je accu want er zit nog stroom in.

psygho,

als je het niet lastig vind om je accu's 16 uur lang te laden op een hele lage stroom dat kun je bijna alles kopen. wil je gaan snelladen dan wens ik je erg veel geluk met die packs van rond de 10 euro... en kennelijk loop je ook een risico met die 3300 packs van Maarten ;-)

misschien intelligenter om inderdaad een degelijk pack te kopen van sanyo of GP. Die kunnen hoge stromen hebben. Daar zijn ze speciaal voor gemaakt. Mijn tip is om te kijken naar 2de hands packs waar al een seizoen mee gereden is. Dat zijn nog prima packs, met genoeg capaciteit maar de toprijders gebruiken ze niet meer omdat ze niet meer zo snel zijn als in het begin van het seizoen. Die kopen elk seizoen nieuwe packs.

Je moet toch nog denken aan 25 tot 30 euro.....

Ik ben nu van de startbox af, hihih

Heb de startbox even aan de multimeter gehangen, en op vollast komt hij toch niet hoger dan een ampere of 5 maximaal,ga ik hem tegenhouden dan stijgt het geheel naar een ampera of 6 tot 8.

Kom ik hiermee tot de conclusie dat ik aan de goedkope nicads wel genoeg hebben en met max 1 amp laden is me snel zat.

Dus is die conrad brol, princiepieel meer dan zat.

Doordat het allemaal niet werkte, met mijn auto ben ik over op de rotostart. Uiteraard paste dit ook niet meteen, maa rdit was wel goed pas te maken, met een beetje vijl werk.

Mocht je nog een startbox zoeken, in het te koop gedeeltje staat mijn advertentie.

psygho zei:
Kom ik hiermee tot de conclusie dat ik aan de goedkope nicads wel genoeg hebben en met max 1 amp laden is me snel zat.

Dus is die conrad brol, princiepieel meer dan zat.
.

principeel, ja... in de praktijk? gewoon even lekker proberen zou ik zeggen.

je hebt nu genoeg kunnen lezen of het slim is of niet. de rest is aan u

Back