Gezocht: grote noppenfolie voor vleugel

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Daniël, 26 feb 2006.

  1. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar grote noppenfolie om mijn vleugels mee in te pakken (ik wil er een soort tas van maken) voor een schadevrij transport.
    Wie heeft hier een adres voor of wie heeft nog andere tips om vleugels en rompen schadevrij in de auto te vervoeren.

    Mvg,

    Daniël.
     
  2. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Volgens mij verkopen ze bij de bouwmarkt van dat zilverkleurig bubbelplastic.
    Dit spul kan je op maat knippen en aan elkaar zetten met plakband of aan elkaar smelten door middel van een heet plamuurmes.

    Martijn
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Een vriend van mij gebruikt van die zilverkleurige isolatiefolie die onder laminaatparket wordt gelegd. Kan met een strijkijzer aan elkaar worden gesmolten met een zeer mooie, geisoleerde zak tot gevolg wat niet onbelangrijk is in de zomer bij het vervoeren in een hete auto.

    Stevo
     
  4. wat zijn de maten van die vleugels
     
  5. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Die maten zijn 1,40 m bij 0,5 m de vleugel is uit een stuk.

    Mvg,
     
  6. Dat is ff te groot (helaas)
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Bij Welkoop kun je het van de rol kopen per meter.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bij de goede tuincentra verkopen ze die noppenfolie in 2 maten. Daar wordt het gebruikt om niet winterharde buitenplanten mee in te pakken tegen het bevriezen.
     
  9. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Oke, bedankt allen voor een antwoord hier kan ik wel wat mee.

    Mvg,
     
  10. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Daniël
    Je kunt beter géén (doorzichtige) noppenfolie nemen. Als je zo'n vleugeltas in de zomer in de zon laat liggen, wordt het bloedheet van binnen.
    Dit komt omdat de bubbeltjes allemaal als een klein lensje gaan werken. Ik heb zo ooit al een zwevervleugel opnieuw moeten bespannen.

    En die tuinfolie met die dikke noppen is al helemaal waardeloos, er blijft van alles haken achter die noppen, want het is meestal een éénlaagsfolie.

    Tegenwoordig gebruik ik uitsluitend "Radiatorfolie" Dat is folie die je achter een radiator plaatst. Het is een tweelagen folie, met bubbeltjes ertussen. Één van de zijden is een aluminium laag, die refelecteert hitte en straling. Je kunt het bij de Formido kopen op een rol van 15m. Ik meen 10€ per rol van 15m

    In Duitsland zit een zaak, die maakt er een verstevigde versie van, maar dat spul ben ik in Nederland nog niet tegen gekomen. Zie http://www.dm-folien.de/shop/ en zoek naar Alu- Luftpolsterfolie, het is wel STIK duur spul...

    Je kunt het heel makkelijk aan elkaar smelten met een verfafbrander (Föhn) en een lange ijzeren lat.
     
  11. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    @Richard,

    Maar die radiatorfolie is dat wel een beetje mechanisch sterk eigenlijk.
    Want ik begrijp het wel dan wel van die temperatuur maar hij moet toch ook wel een beetje bescherming bieden.

    Mvg,
     
  12. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ja, hij is steviger als gewone noppenfolie, want dat (opgedampte) alu maakt het beter bestand tegen stoten.

    Ik heb inmiddels zéér vele vleugelzakken in gebruik en ze voldoen prima.

    Ik zou ook geen tape gebruiken om de naden aan elkaar te maken, tape, bvb ducttape, wordt hard op den duur en de lijm laat los.

    De truuk met dat aan elkaar smelten gaat uitstekend, het vulcaniseert de verbinding. Als je op een proefstukje de naad probeert open te trekken, scheurt hij náást de lasnaad af, zo sterk wordt hij daardoor.

    De zakken BLIJVEN ook mooi, de gewone noppenfolie wordt slecht na verloop van jaren, het plastic verslechterd door invloed van zon etc.
     
  13. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ook met een gewoon folie boutje gaat het aan elkaar smelten prima.
     
  14. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Bij de Gamma hebben ze die radiatorfolie ook.
    Er zijn varianten met aan 1 kant alu en aan beide kanten. Deze is nog sterker maar ook stijver.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Hoe breed is die radiator folie?

    Hoe moet ik mij dat aan elkaar smelten voorstellen?
    (ben soms beetje onhandig met dit soort klusjes :()
     
  16. Redbully2

    Redbully2 Guest

    Als je dan ook nog even het schutblad gebruikt van je oracover als tussenlaag tussen noppenfolie en strijkbout, kleeft je strijkbout ook niet vast aan die noppenfolie.
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Temperatuur? Beschrijving?
     
  18. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Ik zal morgen wat plaatjes maken en een nieuw draadje beginnen, kan dan tzt in een FAQ of zo.
     
  19. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
  20. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Dat ziet er heel netjes uit, zeer profesioneel. ( dat moet ik ook eens proberen)
    Ik heb mijn vleugelzakken gemaakt van de noppenfolie die rond ons nieuw bankstel zat, met aan de binnenkant ook nog een laagje schuimrubber, de zakken heb ik dicht geniet met veeeel nietjes
     

Deel Deze Pagina