Gezocht: Grote zwever (4-5m)

• Topicstarter Topicstarter MrMark
  • Startdatum Startdatum
M

MrMark

Guest
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een grote (schaal)zwever van ongeveer 4-5 meter groot, waarvoor niet gelijk de hoofdprijs betaald hoeft te worden. Ik ben zelf al een beetje op zoek geweest maar het is een redelijk groot bos met heel veel bomen erin. Wellicht dat een van jullie tips heeft of een goede site waar deze modellen tentoongesteld worden, eigen ervaringen etc.

Alvast vriendelijk bedankt :-)

Mark

Er zit veel verschil in prijs door de afwerking. Als je een beetje handig bent en veel zelf kunt/wilt doen kun je veel besparen.
Voorbeeld van zeer kale en dus relatief goedkope kisten: ONLINE SHOP RC-TRONICS-TOPP-RIPPIN
Mijn ervaring is wel dat als je op het afwerkingsniveau van de duurderen uit wilt komen je vaak bijna net zoveel geld kwijt bent als je alles zelf gaat doen.
Het goedkoopst is waarschijnlijk zoeken op marktplaats, daar komt ook nog wel eens wat voorbij.

Merci, het is de bedoeling dat ik de zwever ga bouwen met een vriend (met veel ervaring) dus de zwever mag best kaal zijn. Alvast vriendelijk bedankt voor je info.

Het is trouwens makkelijker info vinden als je eerst een keus maakt voor een model. Bijvoorbeeld als je Googled op Rippin ASW 27 (mooi ding hoor.... :-) vind je al heel veel gebruikerservaringen met allerlei Rippin modellen.

Succes, laat even weten wat het wordt! En maak een bouwverslag....

wel een beetje vage advertentie. Over de vleugels wordt gezegd:
-schuim met glas en hardhout;
-balsa met fiberglas
-balsa ribben met balsa beplanking en bespannen met folie

Merk staat er helaas niet bij.

wel een beetje vage advertentie. Over de vleugels wordt gezegd:
-schuim met glas en hardhout;
-balsa met fiberglas
-balsa ribben met balsa beplanking en bespannen met folie

Merk staat er helaas niet bij.

en dan staat onder 1 van de foto's dit "De vleugels zijn gemaakt van hoogwaardig Balsa ribben en ingedekt met balsa beplanking. Bespannen uiterste sterke folie."
is het nu schuim of ribben?

Ik bedoelde inderdaat dat ik een discus 2a Te koop heb
het is de discus met de dubbele knik in de vleugels dus ook dubbele airlions en remkleppen
vleugels zijn van styro abachi met 18mm verbindings buis vlieggewicht +/- 4500 gr

en dan staat onder 1 van de foto's dit "De vleugels zijn gemaakt van hoogwaardig Balsa ribben en ingedekt met balsa beplanking. Bespannen uiterste sterke folie."
is het nu schuim of ribben?

De foto zegt iets anders , klopt! dit kreeg ik aangeleverd en het zijn standaard foto's. Heb zoveel mogelijk zelf in de beschrijving erbij gezet waar het nu precies omgaat. En het gaat dus om ribbenbouwvleugel in gedekt met hardere soort balsa.

En de vleugels zijn hartstikke recht en stijf. Door de balsabouw ook nog eens erg licht! De aluminium stoorkleppen zitten eral in verwerkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back