Gezocht Heli Club om bij te lessen met de Heli.

Beste Forum Leden.

Wie weet waar je in de buurt van Voorschoten een Heli Club Vereniging hebt die je kan helpen bij het Heli vliegen.

Ben zelf wel aan het oefenen met mijn Trex-600Electro en dat lukt wel aardig (Hooveren) en stilhouden. Maar zou graag wat hulp (lessen) willen en kunnen gebruiken.

Alvast bedankt met het mee denken.

Gr Cor

Laatst bewerkt:
Hallo Edwin,

Bedankt voor jou reactie en ook Ricosoave:D

Oke dat is leuk zeg en vlak in de buurt (EX Vliegveld Valkenburg)! Ik zie dat alleen deze woensdag geen club avond is.

Kan je daar door middel van een instructeur les krijgen zodat je zenders zijn gekoppeld en kan je buiten en binnen Heli vliegen? En zijn daar nog kosten aan verbonden of zit dat in de contributie:confused:

En hoe gaat dat met je brevet? Is dit een soort examen die je moet afleggen? Hoe werk dat precies?

Ik vlieg (hooveren;)) met een Trex-600Electro. En Walkera 4#6S.

Alvast bedankt.

Gr Cor

Laatst bewerkt:
ben zelf ook net bij de leidsche club begonnen omdat ik niet verder kwam dan een beetje hooveren met een 450. maar uit mijn ervaring word er tijdens het vliegen gecoacht vliegen met trainer kabel schijnt mogenlijk te zijn (heb zelf de luxe van twee zenders met trainer kabel) maar als je kunt hooveren kan een beetje coaching al veel doen.

zodra je klaar bent voor je brevet na voldoende training vlieg je de brevet figuren voor twee examinators op het veld en als dit voldoende is heb je een brevet.

dag cor,

ik vlieg zelgf ook bij de leidsche met een trex 600esp
zoals edwin ook zegt, kom eens langs.

Hoi,

Je kunt natuurlijk ook gewoon lessen nemen. ;-) Dan krijg je persoonlijke begeleiding en "spaar" jij je eigen heli.

Groeten
Roel

dat klopt, maar met je eigen heli vliegen is toch het leukst. (tenminste dat vind ik.)
Bij fly-cam in Lexmond kan je lessen nemen, a ca 50 euro per uur,
een vriend van mij doet het daar, bevalt goed, echter wel duur en ver weg.

50 euro per uur?

Moet mn best doen om een uur in een weekend puur te vliegen met de heli... 8O

Ik les voor 10 euro per 15 min puur vliegen met een Vario Skyfox Evolution. Afstellen, invliegen van mn eigen heli en andere hulp van de instructeurs etc etc is gewoon gratis service uit pure enthousiasme. Zo hoort het :D

Vlieg er dan ook met veel plezier en niet te vergeten gezelligheid!

is het niet een idee om hier in dit forum een sticky post te maken met een lijst van vliegclubs (waar (ook) met heli's gevlogen wordt). Forumleden kunnen dan replyen als een club er nog niet bij staat en die kan dan weer in de eerste post bijgevoegd worden.

HCW staat er al, vrijdag avond en zondag vliegen.
Hebben een hal dus ook geschikt bij slecht weer vliegen met van alles tot 450 grootte.

is het niet een idee om hier in dit forum een sticky post te maken met een lijst van vliegclubs (waar (ook) met heli's gevlogen wordt). Forumleden kunnen dan replyen als een club er nog niet bij staat en die kan dan weer in de eerste post bijgevoegd worden.
Ja dat is een heel goed plan!

In deze topic een post te maken met een lijst van vliegclubs (waar (ook) met heli's gevlogen wordt).

En misschien zijn er net zoals Roel of Jonkje nog veel meer die les willen geven als die zich hier ook kenbaar maken kan je kijken of dat er eentje in de buurt zit om dan te gaan lessen!

Idee:confused:

Gr Cor

Even een update,

Ik ben bij Marchel en Ron geweest in Zoetermeer zie de link RC en heb daar veel info gehad over het beginnen met Heli vliegen was zeer aangenaam en leerzaam kon door de tips s,avonds al weer een beetje beter Hooveren;)

Ik ga daar dan ook lessen volgen met een Heli van RC Trex-700Nitro:D

Gr Cor

Back