Gezocht info Tiger Tank ?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Burning Surfer, 20 jun 2004.

  1. Hoi,

    Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Tiger I :lol:
    [​IMG]

    En nu ben ik op zoek naar nog meer foto's en informatie :?:
    :google: is al gelukt

    En ik ben op zoek naar mede Tiger rijders :?:
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
  3. Hoi Roel,

    Bedankt voor de info, die restauratie en dat museum zijn zeker de moeite waard.

    [​IMG]
    Hier had ik schade gereden boven op de toren bij 't luik :cry:
    Geen battle damage maar een te laag fietsenrek :lol:
    [​IMG]
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hahaha... Een te laag fietsenrek...

    Dat moest Guderian eens horen.
    "Herr General, die Hollander haben ein neues Geheimwaffe!"
    "Wie bitte?"
    "Ein neues Geheimwaffe gegen Panzer! Sehr gefahlich!"
    "O ja mein bester Erwin, was ist das denn fun ein Geheimwaffe? Das muss ja ein tolles Ding sein..."
    "Jaja mein General, das ist es auch... Selbst fur unser Panzerkampfwagen 6 Tiger ist es sehr gafahrlich: Ein Fahrradstand!"

    Oke, einde lol...
    Nog wat links:
    http://www.rcpanzer.de/apportal/main.php

    http://afvinteriors.hobbyvista.com/
    Met name de laatste heeft veel detailfoto's.

    Succes!
    Roel
     
  5. Hoi Roel,

    Scade van 't fietsenrek is weer gerepareerd :lol:

    Bedankt voor nog meer info, en via, via allerlei links en omwegen kom je uit bij deze site.
    Daar staan een hoop foto's zelfs van de Leopard 1 en 2 en de Gepard 1 A1 en 1 A2.
    http://www.panzer-modell.de/referenz/in_detail/in_detail.htm
    Weet jij welke Gepard Tamiya had uitgebracht jaren geleden.
    Ik heb wel 't model maar geen bouwbeschrijving (wel iet wat beschadigd dit keer geen fietsenrek) :wink:
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Welke Gepard?
    Er is maar een Gepard, de Duitse.
    Nederlandse versie heet PRTL (Pantser, Rups, Tegen Luchtdoelen)
    (Na laatste modificatie 'Cheetah')

    Model van Tamiya had de schotelvormige zoekradar en de volgradar zonder 'tiet'.
    Verder andere rookgranaatwerpers. Het onderstel is niet helemaal wat het zijn moet; bij de 'echte' Gepard/Cheetah/PRTL zit tussen het derde en vierde loopwiel een iets grotere opening. Bij het Tamiya model is die opening exact hetzelfde.
    Maar met een beetje goeie wil is er een mooi model van te maken.

    Groet,
    Roel
     
  7. Nou, dat valt mij een beetje tegen van Tamiya, ik dacht dat 't zulke pietjes precies waren :cry: maar je hebt natuurlijk wel gelijk er kan een mooi model van worden gemaakt. 8)

    Moet dan ook iets verzinnen voor de achterkant want die is kapot, de bevestiging aan 't aluminium frame is afgebroken :lol:
    Maar dat komt wel voor elkaar 8)
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Theo
    De reden van dat 'foutje' met die loopwielafstand is dat ze de romp van de 1:16 Leopard als 'master' hebben gebruikt en het model van de Gepard snel in productie wilden nemen.

    Die bevestiging van romp aan achterkant is niet zo moeilijk na te maken:
    die wordt gevormd door twee plastic lipjes met een gat erin voor een M3 boutje. Met CA-lijm kan je dat makkelijk namaken; Lipjes snijden van 2mm dik ABS, achterzijde op romp plaatsen, lipjes even aantippen met CA-lijm zodat ze aan het plastic blijven zitten (en niet aan het aluminium!!) daarna achterzijde verwijderen en de lipjes verder verstevigen met meer CA-lijm en glasparels... Gaatje voor de M3 bout er in boren, bout en moer plaatsen en het geheel zit weer als een huis! Zie scan:
    [​IMG]
    (Dit is van de beschrijving van de Leopard, maar die bevestiging is aan de achterzijde hetzelfde) Als de bevestiging aan de zijkant ook kapot is , kan je dat op dezelfde manier doen, alleen zou ik dan een stukje ABS hoekprofiel gebruiken.

    Succes!
    Roel
     
  9. Nou, voordat is mijn Gepard onderhanden ga nemen moet ik eerst mijn leopard aanpakken :cry:
    Vorige week is er door extreem rechts een gedeeltelijk mislukte aanslag gepeegd op mijn Leopard I :cry:
    Extreem rechts in de vorm van een Extreme Blackfoot die van rechts kwam en op de koepel van mijn tank terrecht kwam :wink: :evil:

    Maar afgelopen zondag weer gereden met de TigerI (heb al heel veel info gevonden :lol: )
    Hier een paar foto's, genomen met gevaar voor eigen leven :wink:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En binnenkort verwacht ik speelgoed tanks waarmee wij willen gaan paint ballen :twisted: :twisted: maar dat is een ander verhaal :banana: :banana:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    is je tiger I op 1/35 scale ?...
     
  11. Nee, 1:16 als het goed is, heb dit niet nagerekend :p


    :bye: :bye:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    hoe lang en hoe breed is hij ?
     
  13. De lengte van de Tiger is ca. 51 cm, dit wordt volgens mij altijd gemeten inclusief loop. (zonder loop ca. 38 - 39 cm) :lol:
    De breedte is ca. 23 cm, en 1 rups is ca. 4,5 cm breed :lol:
     
  14. Holland

    Holland Guest

    Hoe kom je aan je tiger :?:
     
  15. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Knap model, maar dat mag je ook verwachten van de 1/16 serie van Tamiya. Is dit de 'Africa-corps' uitvoering? Heb je er al eens over gedacht om hem te 'weatheren' m.a.w. er meer 'gebruikt' te laten uitzien? De meeste tanks 'in het veld' zien er niet echt schoon en nieuw uit... (behalve dan die waar Sergeant-majoor van Essen de scepter over zwaait)...

    Jos.
     
  16. Ja, ik heb er over nagedacht en ik heb ook al geinformeerd :roll:
    Ik ben nogal een leek op dat gebied (weatheren enzo)

    Afgelopen zondag naar een Battle tank meeting geweest, mijn Tiger was nogal een vreemd schoon geval tussen al die prachtige modellen :cry: :lol:

    Hier een paar foto's van die meeting :lol:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pas overgenomen en nu dus van mijn een Sherman M4A3 E8
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. En er is mij al weer heel wat uitgelegd, over washing e.d. :lol:
    Maar je moet 't wel durfen 8O
    Er was al iemand die wou mijn Tiger wel onderhanden nemen :thumbsup:

    Er waren nog meer Tanks :lol:

    [​IMG]

    Deze 2 tigers zijn van Bandai, maar wel uitgerust met de apperatuur van Tamiya
    [​IMG]

    Ook deze had een battle unit aan boord :wink:
    [​IMG]

    En zie hier 't slagveld

    [​IMG]

    Maar ik dwaal een beetje af, maar zie wat een verschil :cry: en daarbij had ik geen battle unit en 1 accu is kapot (die van 't geluid) :cry:
    [​IMG]

    HIER staan nog veel meer foto's :lol:
     
  18. Jurrie

    Jurrie Guest


    Als je het echt goed wil aanpakken laat je de tank gewoon zelf wheateren door ermee te rijden en niet te vaak schoon te maken:p

    Maar of dat nu verstandig is :D

    Jurrie
     
  19. :lol: Ja, maar die kleur :cry: en dan een glanzende schep en glanzende staalkabel :lol:
    Het is om je rot te lachen, maar ik ga eerst 2 nieuwe accu's kopen, er is er 1 stuk :?
    Blijft er 1 accu over die gaat dan als 2de accu dienen voor de vijand :p de Sherman :lol: De overloper :wink:
     

Deel Deze Pagina