Gezocht, langzaaaaam rijdende basis RC 1/24

Discussie in 'Electro auto's' gestart door MartinB007, 15 apr 2019.

  1. MartinB007

    MartinB007

    Lid geworden:
    15 apr 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    IJhorst
    Voor een ombouw van een bestaand model in 1:24 zoek ik een donor wagen om die er dus onder te bouwen in plaats van het originele frame (waar geen aandrijving in zit) en ook betere wielen voor het ding. De originele wielen zijn hard kunststof dus gaan niet voldoen voor het doel. Het vrachtwagentje moet worden ingezet op een 1:24 modeltreinbaan dus moet langzaaaaaaam kunnen rijden. Probleem is dat ik a: totaal niet thuis ben in de RC modelbouw (modelspoorder) en dat alle modellen die ik tot nu toe heb gevonden veel en dan ook veel te hard rijden. Ding moet echt kunnen kruipen over de baan in plaats van rijden. De bewegingsruimte van de auto wordt nog geen meter heen en weer om wat spullen "te laden en te lossen" dus vandaar de vraag. Uiteindelijk zou ik er ook nog eens een hiab kraantje op willen bouwen die te bedienen is en dan is het feest helemaal compleet. Maar goed, wie heeft er tips, ideeeen, voorbeelden om dit te kunnen realiseren?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    HOI
    kijk een bij "klein laster" is wel 1:25. en anders ali express, van uit daar zijn de diverse componenten voor rijden nog wel te vinden. voor een kraan bedienbaar op die schaal zal de nodige inventiviteit nodig moeten zijn
    de basis zou uit een italeri accessoire kit (#3854) kunnen komen. alleen spindels klein genoeg, niet onmogelijk, maar lastig zeker.
    succes Peerke
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.334
    Locatie:
    Woerden
    Voor de aandrijving kan je een vertraagde aandrijving gebruiken zoals DEZE. Dit is maar één voorbeeld maar er zijn vele anderen op het internet te vinden van 1 omw/min. tot meer dan 1000 omw/min. Spanningen van 1Volt tot 24Volt en misschien nog wel hoger.
    Er is dus heel veel mogelijk en dat hoeft niet ingewikkeld en/of duur te zijn.
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zoek eens op 'orlandoo rc car', misschien is dit onderstelletje als basis te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina