Gezocht leveradres voor zeer dun staalkabel of ander alternatief

Cheeta

Forum veteraan
Ik ben op zoek voor een toepassing welke ik later ga toelichten naar zeer dun staalkabel of ander materiaal wat aan een aantal eisen moet voldoen.

Zeer flexibel (radius 10mm)
Max 0,7mm dik
Sterk (20kg trekkracht)
Onderhoudsvrij (minstens 5 jaar geen omkijken naar)
Rekvrij *geen bungeekoord effect*

iemand enig idee voor waar ik dit zou kunnen vinden?

Ik ben op zoek voor een toepassing welke ik later ga toelichten naar zeer dun staalkabel of ander materiaal wat aan een aantal eisen moet voldoen.

Zeer flexibel (radius 10mm)
Max 0,7mm dik
Sterk (20kg trekkracht)
Onderhoudsvrij (minstens 5 jaar geen omkijken naar)
Rekvrij *geen bungeekoord effect*

iemand enig idee voor waar ik dit zou kunnen vinden?

Dyneema vezel voldoet aan alles het kan alleen niet tegen schuren dan is het zo door maar verder is het flexibel, dun en toch super sterk, het rekt niet , en het is kunstof en dus geen omkijken naar.

waar kan je het krijgen.

tja het word verkocht als vislijn in hengelspeciaalzaken het heeft alleen niet zoals normaal visdraad toch nog rek het is stug.
Het is wel prijzig maar zeker beter als staaldraad.

Groeten yannic.

Mss is visdraad een optie?
Als je ziet wat ze met sommige soorten ophalen moet het met de sterkte wel goedzitten. Wat betreft uitrekken, er gaan wel vissers op 't forum zitten die je daarmee kunnen helpen.

normaal visdraad heeft best veel rek. ;)

Ik heb in vroeger tijden eens bij de hengelssportzaak een rolletje staaldraad gekocht wat ze gebruikten om "onder-eindjës" mee te maken. Dit gebruikte ik toen voor mijn zeilbootje met een mast van 1,90 meter en het zit er na 15 jaar bij een andere eigenaar nog steeds op.

dit is wel erg rap veel antwoorden allen alvast bedankt hiervoor.

@hezik,
hier was ik ook al op gewezen in het vliegersforum. toch mar is een mailtje tegenaan gooien.

@ de visdraad dit heb ik al besteld staan als proef maar ben niet zo kapot van kunststof.

dat onderlijn wist niet dat dat op rol te verkrijgen was verder naar mijn idee wel redelijk ideaal inderdaad.

hallo alwin.
voor het ophalen van de klep van mijn dieplader heb ik vissnoer
whiplash pro gebruikt 0.17 mm 21,7 kg.
heb 8 draden gedraaid en heb een sterke kabel gekregen.ook heb ik dit toegepast bij mijn bergingsvoertuig.
vr.gr.adrie

hoi adrie.

het probleem van visdraad is dat het schuren niet leuk vind. en daar loop ik wel op. nu heb ik wel voorgevlochten draad besteld en ga dat testen maar staaldrad heb ik toch liever voor deze toepassing.

ik zou ook voor het stalen onderlijn gaan.. dit is er in diverse lengtes maar niet erg lang geloof ik.. das dan wel weer jammer.. langste onderlijn die ik heb gehad was 20cm geloof ik..

Heb je hobbyin al gebeld voor pull/pull kabel?

Zie ook deze posting.

Dat draad is geheel wat je wil..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back