Gezocht: Modelvliegers

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door bluefalconholland, 18 sep 2008.

  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Robird b.v. is een bedrijf in oprichting dat zich gaat toeleggen op de produktie en het inzetten van radiografisch bestuurbare robotvogels, ondermeer voor vogelverjaging. Met name ganzen en meeuwen zorgen niet alleen voor veel overlast, maar kunnen ook economische schade veroorzaken.

    Hoe werkt het in de praktijk: qVnfo8WMcrk[/media] - Bird Control: Robot Peregrine Falcon versus Seagulls and Crows

    Voor sommige klanten willen wij een complete verjagingsoplossing kunnen aanbieden, wat inhoudt een robotvogel met ervaren operator.

    Om de nodige voorbereidingen te kunnen treffen, zouden wij nu al graag in contact komen met enthousiaste aspirant

    Robotvogel vliegeniers m/v

    welke na een gedegen training t.z.t. aan de slag willen als part-timer of z.z.p'r in de strijd tegen vogeloverlast op verschillende lokaties. De voornaamste eisen van onze kant zijn: opleiding minimaal HAVO of MBO, minimum leeftijd 21 jaar, aantoonbare ruime modelvlieg- ervaring, grote zelfstandigheid en verantwoordelijkheid i.v.m. veiligheid en regelgeving, mobiliteit, enig technisch inzicht is een pré. Ben je geïnteresseerd in een unieke baan in de buitenlucht, uitsluitend bij goed weer, en wellicht van je hobby je beroep te maken stuur dan je c.v. naar:

    Robird i.o.
    t.a.v.de heer Jongen
    Ooisestraat 4
    4054 MN Echteld
    Tel: 0344-643434
    jobs@robird.com
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    In overleg geplaatst.

    Robert
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Goede beslissing, per slot van rekening zijn er al eerder 'personeelsadvertenties' geplaatst, denk daarbij aan de reclamefilmmakers.
     
  4. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Dat is nou s een leuk iets , van je hobbie je werk maken !!
    Word dat in de regio zuid holland ook gevraagt ??
     
  5. piccolopup

    piccolopup Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam
    Hoeveel mensen zijn er nodig!
     
  6. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    @ Eddie: door het hele land: vuilverwerkingsbedrijven, havens, industrieterreinen, vliegvelden, daar waar gewasbescherming nodig is en steden.

    @piccolopup: afhankelijk van het seizoen en komende behoefte, maar gedacht wordt aan 2 of 3 mensen om mee te beginnen.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Vergunningen ed worden ook geregeld?

    Als ik er aan denk hoeveel problemen een club al heeft om ergens te mogen vliegen, last met boeren, beveiligingsmensen ed.
    Ooit eens hellinggevlogen op de maasvlakte stonden er snel tutatuut een paar uniformen naast me vervelend te doen, hoe regel jij dat?
     
  8. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Robotvogels zijn ook geen modelbouwvliegtuigen te noemen hoewel de stuurfuncties wel een beetje overeen komen. Geen boer nog achent heeft trouwens zomaar in de gaten of het om een echte vogel of kunstvogel gaat. (zo heb ikzelf eens tijdens een opendag gevlogen waar 3000 mensen waren, slechts 2 hadden de vogel opgemerkt. Ze zijn nagenoeg geruisloos en in vlucht niet te onderscheiden. Het gaat om grootschalige vogeloverlast bestrijding...daar waar de veiligheid voor op staat of de volksgezondheid bedreigd wordt. Mensen verwelkomen je omdat je hun problemen eindelijk succesvol kan aanpakken. In sommige gevallen worden ontheffingen aangevraagd omdat je niet zomaar overal mag of kan verstoren, maar dat wordt allemaal geregeld door de provincie.
     
  9. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Vind het wel een mooie term... "wild"-vliegen ;-) ;-) ;-) Het is toch namaak-wild... Maar, ik heb de video eens bekeken, niets dan bewondering hoor, schitterend!

    Robert
     
  10. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dat is helemaal niet zo leuk. :? Want als je hobby je werk is dan is de kans groot dat je er een nieuwe hobby bij moet zoeken ter vermaak buiten je werk om. ;)

    Zo ben ik (weer) aan de modelbouw geraakt, na een eigen ICT-bedrijf met 7 medewerkers te zijn gestart. :cool:
     
  11. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    je zal maar in de war raken in zon grote groep vogels.. welke stuur ik nou?

    Ziet er prachtig uit!
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Wat schuift het?
     
  13. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Is dat altijd je openingsvraag bij sollicitaties? ;)
     
  14. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    oooo lollig. Zit er voor mij niet in maar toch, succes!
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    @Bluefalcon
    Al geëxperimenteerd met geluid uit de vogel: slechtvalk kreten en/of angstkreten van meeuwen?
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Erg mooi om te zien. Ik denk wel dat je meer 'reflectanten' zou krijgen als de film op een vliegveld i.p.v. vuilverwerking was gemaakt ;)

    Typevaud bij het filmpje
    stoop down -> swoop down.
     
  17. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Hallo Ron,

    Roofvogels vallen onaangekondigd aan en maken nooit geluid, prooidieren zouden immers voordien op de vlucht slaan. Ik heb het dus ook nooit geprobeerd omdat je heel natuurlijk met een robotvogel om moet gaan om geen gewenning te krijgen.

    Natuurlijk is er ook een filmpje op een luchthaven: qoZsYhLpQ6w[/media] - Horck R/C bird

    Een valk komt in een "stoop" geen "swoop" ofwel duikvlucht naar beneden...zijn valkerijtermen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Manuel

    Manuel Guest

    Ook even een topic plaatsen in het orni gedeelte ;)
     
  19. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Waar kan ik me aanmelden? :)
     
  20. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    mail gestuurd, graag reaktie
     

Deel Deze Pagina