Gezocht motorsteun voor Feigao / Hyperion inrunnertje

Ik heb dit motortje gekocht in 5300 kv-uitvoering. Doet het super met een klein propje of een EDF-50 (op 2S).

HP-Y12L-XX.jpg

De diameter is slechts 12 mm en ik wil 'm gaan monteren op een depron F22 (kleintje) of een Mini Swift.

Ik ben daarom op zoek naar een nette manier om 'm te monteren. Ik heb al iets gevonden in de vorm van een balsalatje er onder en dan met tierapjes, maar het mooist zou gewoon een kuststof steuntje zijn met een flinke "onderplaat", waar ik 'm in kan schroeven.
Ik kan zelf wel zoiets maken, maar dat zal wel een priegelklus worden met deze afmetingen. Ik wil gewoon op dit moment nog even kijken naar een echt nette oplossing.

Heeft iemand nog een link of een goed idee?
Als iemand toevallig kunststof van CNC'en, zou ik wel een dxf-je kunnen maken van wat ik wil, maar hopelijk is er gewoon wat te koop.

CNC heb ik. Maar waarom niet gewoon een stukje alu van 15 mm breed nemen.

Gat van 12 mm er in aan de ene kant. 1 asgat en 2 bout gaatjes aan de andere kant. 2 gaatjes voor schroefjes in het midden. en dan omzetten in een |________| vorm. Vast schroeven/plakken, motor er in schuiven 2 boutjes en klaar ben je. Kwartiertje werk.

Pieter

CNC heb ik. Maar waarom niet gewoon een stukje alu van 15 mm breed nemen.

Gat van 12 mm er in aan de ene kant. 1 asgat en 2 bout gaatjes aan de andere kant. 2 gaatjes voor schroefjes in het midden. en dan omzetten in een |________| vorm. Vast schroeven/plakken, motor er in schuiven 2 boutjes en klaar ben je. Kwartiertje werk.

Pieter

Klinkt als een goede oplossing. In het kader van "de hobby" is de uiteindelijke oplossing niet altijd de meest tijds-efficiente en lijkt het mij toch wel leuk om een supersteun te maken in DXF (dat kan ik toevallig best aardig - heb een CAD-achtergrond, al stuur ik tegenwoordig meer dat soort mannen aan), om het vervolgens vorm te zien krijgen op een frees. Lijkt me echt bere-interessant.
Misschien dat ik je binnenkort even p.m.; ben nu ff druk, want sinds zondag papa geworden ;-)

gr. Dennis

Gefeliciteerd Dennis ja bestel maar gewoon een motorsteuntje want met zo'n kleine erbij komt er echt niets meer van ha ha

gr Andre

Heb tussen de luiers door een interessant steuntje gevonden:

100428.JPG

voordeel: ingebouwde heatsink - 'weet inmiddels dat dat geen overbodige luxe is bij deze motortjes
nadeel: motor steekt "behoorlijk" uit op deze manier en zal aan een stevig en verticaal vlakje geschroefd moeten worden

montage op een Mini Swift zal perfect zijn, echter zal ik dan wel een issue hebben qua c.o.g.
doordat ik vrij lichte lipo's heb en de motor dus ver naar achteren zit, zal ik de servo's dus meer naar voren moeten plaatsen

leuk en snel alternatief is de Upgrade van Jomari; is een paar euro goedkoper dan de Swift, past beter bij het binnenloper-karakter, c.o.g. geen probleem met die inbouwmogelijkheden in de romp, echter kleurloos en een beetje lastig echt mooi te krijgen:
Jomari - Onlineshop

upgrade.jpg

Laatst bewerkt:
Back