Gezocht: Nieuwe voeding voor mijn Lipo lader

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Dward, 6 aug 2019.

  1. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Hallo,

    Ik heb een tijdje niet veel gedaan met de m'n Yuneec Q500 maar het moest er maar weer eens van komen.
    Vorige week wilde ik mijn lipo's opladen. Ik heb hiervoor een een SkyRC D100 lader en een SkyRC eFuel 30amp 12-18 volt voeding. Ja, zo'n mooie rode die er zo solide uitziet...

    Zaakje aangezet en - jullie raden het vast al - de voeding gaat aan en binnen 2 seconden weer uit om vervolgens nooit meer aan te gaan. Toch zeker wel een keer of 30-40 gebruikt. Wat een K-ding!

    Aangezien ik niet de tijd, kennis en gereedschappen heb om dit onding te fiksen zoek ik dus een goed, betaalbaar en kant-en-klaar alternatief waar ik mijn D100 probleemloos op kan aansluiten.
    Bij voorbaat dank voor jullie aanbevelingen!

    Groet, Dward
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het mag voor jou een K-ding zijn maar blijkbaar zeg je dat over alles wat snel kapot gaat.
    Massaal worden de HP server voedingen aangeboden voor een paar tientjes. Ook de Graupner 15, 20 en 30A voedingen zijn prima dingen.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Er zijn veel klachten over deze voeding en de vele kopieën (of klonen) ervan. Op dit forum is er ook het nodige over te vinden. Naar het schijnt zit er iets van een ontwerpfout in of zijn er verkeerde onderdelen gebruikt. Die gaan makkelijk kapot.
     
  4. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Uhm... Waaruit concludeer jij dat ik dat 'blijkbaar' zeg over alles wat kapot gaat? Heb ik dat al eerder geschreven dan? Of ken jij mij na een paar posts op dit forum al zo goed? Beetje vreemde reactie van een moderator!
    Ik zou graag een linkje zien waar ik evt. een HP server voeding inclusief aanpassing kan kopen. Bij voorbaat dank voor de moeite.

    Groet!
    Dward
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als er iets kapot gaat is het direct een K@#%$#%$ product, van de week was er nog ergens 1
    Elektronica gaat gewoon kapot, doe je niets aan. Rottre condensatoren, iets te krap bemeten component of wat ik laatst bij een lader had, mogelijk wat metaalvuil naar binnen gekropen.

    HP heeft 2 populaire voedingen, de DPS600 en de DPS700 al schijnt er ook al een 800 te zijn maar ook oudere versies.

    https://www.mdp.lt/product/hp-dc-12...xt-plug-for-isdt-q6-skyrc-b6-nano-102312.html

    https://www.banggood.com/HP-DC-12V-...wer-Supply-For-ISDT-Q6-T6-Lite-p-1347359.html

    https://www.spareit.nl/servers/spareparts-server/power-supply-41/dps-600pb
    (zelf even aanpassen, https://www.xsimulator.net/community/threads/how-to-modify-a-server-power-supply-for-12v.5774/ )
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als je er een tijdje niets mee gedaan hebt dan zouden ook de lipo's het wel eens begeven kunnen hebben.
    Heb je ze in storagestand opgeslagen anders kan je ook meteen nieuwe accupakketten bestellen.

    GJ
     
  7. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Bedankt voor de linkjes Roelof. Die eerste link ziet er goed uit. Ik neem aan dat deze ook werkt met mijn D100 lader?
    Ik kwam ook de Graupner Power Suypply 230 V/AC 20 amp 300 tegen. Weet jij of die ook goed is te gebruiken met de skyrc D100?

    Groet!
    Dward
     
  8. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    Ik heb de accupakketten in de tijd dat ik ze niet heb gebruikt diverse malen geladen, ontladen en in de storage stand opgeslagen in een koele kelderruimte. De laatste keer dat ik ze heb geladen kwamen ze keurig op spanning.

    Groet!
    Dward
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Alles wat 12v gelijkspanning geeft gaat werken.
     
  10. Dward

    Dward

    Lid geworden:
    16 feb 2015
    Berichten:
    7
    OK. Duidelijk. Bedankt!
     
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen

Deel Deze Pagina