gezocht realistische coaxiaal helicopter

Dag allen,

ook ik ben van plan om een modelhelicopter te gaan kopen.
Wat gespeeld met de simulators die op de markts zijn, maar ik kon alleen makkelijk met een coaxiaal ding overweg. de fp heli's komen later wel..

Ik vind de volgende modellen verreweg het mooist en hebben ook nog een redelijk formaat. de heli's moeten in ieder geval een camera (en wellicht een mini RX zender) kunnen liften. het lijkt me wel leuk om te filmen.

Ik loop gruwelijk te hannessen met foto's uploaden (flickr werkt niet, andere ideen?)
-walkera lama 400 (joekel van een ding, alleen niet in de coast kleuren)
Foto-GHEHMO46-D.jpg

-walkera HM53QD (mooi ding, maar size does matter en de 400 is groter)
Foto-MLHXVWJA-D.jpg

-esky big lama (leuk ding, goedkoop, maar minder mooi als de walkera 400)
Foto-NM4SUGWZ-D.jpg

-esky daupin (minder mooi dan de walkera HM53QD, wel goedkoper)
Foto-OXLNDXW4-D.jpg

bij esky zag ik een winkel ergens in het oosten van het land, maar de walkera's en zeker bovenstaande modellen zijn denk ik alleen via internet te verkrijgen.

Laatst bewerkt:
Als de winkel die je bedoelt in Delden is dan weet ik welke je bedoelt.
Heeft veel verschillende merken.
Je wordt er goed geholpen.
Ik ben er maandag nog geweest.
Als je het adres wilt dan stuur maar een pb.
Tonnie

De Lama 400 is inderdaad een grote coaxiale heli. Ik heb zelf de Lama 400D en heb eigelijk pas goed vertouwen gekregen dank zij dit toestel. Het is zeer stabiel en makkelijk te vliegen (hoveren).

Let wel echter op dat, niettegenstaande dit reeds een grote en betrekkelijk zware heli is, hij toch nog zeer onderhevig is aan wind (zoals alle coaxen trouwens). Als je wilt buiten vliegen om te filmen, je dit toch op een zeer windstille dag zult moeten doen. Dit is mijn ervaring met de Lama 400D buiten, binnen echter een pracht van een (eerste) leertoestel.

Filip

coaxen kunnen idd niet tegen wind.
een licht briesje gaat, maar hij zal bij ieder windvlaag meegevoerd worden, en dan maar hopen dat je hem terug kunt krijgen.

daarnaast moet je je niet al te gek veel voorstellen van het liftend vermogen van een coax..

een fp is al ongevoeliger voor wind, een grotere cp nog minder..

Ik zou voor een eerste heli niet aanraden eentje met schaalromp te nemen. 1 goeie crash en je romp ligt aan stukken. Een fantasie rompje die maar voor een deel de heli bedekt is goedkoper, en gaat langer mee. En is ook nog lichter, dus meer lift over om wat mee omhoog te nemen.

Zijn er winkels die de walkera verkopen of is het allemaal online?
voor esky zit er 1 in delden, maar walkera is moeilijk te vinden

Ben niet helemaal zeker, maar volgens mij is Walkera alleen on line te koop.

Best goed vliegende heli's maar wel wat fragiel en het vervelendste: de meeste onderdelen zijn niet los te koop maar alleen als setje, waardoor je altijd onderdelen moet kopen die je niet per sé nodig hebt. Ofwel, onnodig duur uit bent.

Heb twee Walkera's als lesheli's gehad, en dat deden ze prima, maar bij de eerste schade bleek al dat het voor lesgeven gewoon niet uit kan.
Ben dus overgestapt op ander merk waarvan alle onderdelen wél los te koop zijn.

Groet, Bert

de meeste onderdelen zijn niet los te koop maar alleen als setje, waardoor je altijd onderdelen moet kopen die je niet per sé nodig hebt. Ofwel, onnodig duur uit bent.

Niet volledig mee eens. Er is een Nederlandse online shop die een heel groot gamma aan onderdelen voor bijna alle Walkera helis in stock heeft. Ik heb zelf ervaring met deze webshop en ben altijd tevreden geweest van de prijzen van de onderdelen (veel goedkoper dan de modelbouwshop in mijn woonplaats) en snelle afhandeling.

Ben ook akkoord met Indoorvlieger dat een schaalromp wel mooier is maar niet het beste is om mee te starten. Eerst wat gevoel krijgen en de rest volgt wel.

Filip

Back