Gezocht : Snel en klein Speed 280 modelletje

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hello Iedereen,

Ik ben op zoek naar een bouwplan (DXF/autocad...) voor
een klein en snel model voor een speed 280 of 300.

Weet iemand een goede link ?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groeten
Steven 8)

Steven,

Ik heb net eens op "Das Corsair BBS" (Klik hier) site gekeken maar daar hebben ze een enorme hoeveelheid tekeningen. Volgens eigen opgaven meer dan 900 stuks. Ik denk dat jij daar wel zal kunnen vinden wat je zoekt.
Succes.

Hoe kan je eigenlijk die tekeningen bekijken ? Is daar een speciaal progje voor nodig of zo ?
Zo ja waar kan ik dat vinden ?

wel leuk die BBS, maar begin hier eens een plan in te zoeken wat je aanstaat :? zeer rommelig
Overigens is het telkens weer 99% recyclage, een samenraapsel van andere sites.
Weet iemand een goede - parametrische - site met plannen voor modelbouw?
Starcad was vroeger een van de betere, maar sindsdien heb ik niets meer gezien wat het evenaart.

@jilljeuris
op de BBS staan downloads voor voloview: http://corsair.flugmodellbau.de/files/bauplan/VVE_171.EXE
en dwg viewer: http://corsair.flugmodellbau.de/files/bauplan/DWGVIEWE.EXE

Hello,

jilljeuris zei : Hoe kan je eigenlijk die tekeningen bekijken ? Is daar een speciaal progje voor nodig of zo ?
Zo ja waar kan ik dat vinden ?

Ik gebruik "Autocad 2004" dit is een enorm groot tekenpakket
waar je zeer nauwkeurig kan werken, ik weet niet meer exact
waar, maar je kan het ergens downloaden ...
De meeste plans zijn op dat formaat getekend

Succes,
Steven 8)

Dit moet je eerst uitpakken met winrar, daarna kan je ze openen met adobe reader(Pdf)
Waarschijnlijk moet je ze omzette naar dfx ofzo maar dat weet ik niet met welk programma :?

Al een aantal jaren gebruik ik IRFANVIEW. Dit is een programma dat een enorm groot aantal verschillende soorten files kan openen om ze te bekijken. Het kan ook diverse grafische files van het ene type omzetten naar het andere type.
Irfanview is voor privé gebruik gratis en je kunt het HIER vinden.

Back