BadBert
Forum veteraan
Omdat ik tegenwoordig toch wel de snelheid van mijn vliegtuigen wil weten, ben ik eens wat gaan zoeken op het internet en dit forum m.b.t snelheidsmetingen.
Wat ik onder andere heb gevonden, is dat dit zeer goed mogelijk is, gebruik makend van de doppler methode.
Er is een stuk software voor op de pc (link is hier op het forum gevonden), wat van een wav bestand, via doppler de snelheid kan berekenen van het opgenomen geluid.
Nu dacht ik: goh, dan moet dat er ook wel zijn voor windows mobile?!
Nou... niet dus
wel voor de iphone. Die app kun je real time doppler metingen doen, gebruik makend van de microfoon van de mobiele telefoon zelf.
nu vroeg ik me af, of iemand een vergelijkbare applicatie heeft of weet voor een windows mobile phone?!
OF, is er iemand die dit kan maken?
Ik dacht dat de software voor windows pc open source is, misschien is daar wat mee te beginnen?
(link van de software: Software: WAVEosSCOPE)
Wat ik onder andere heb gevonden, is dat dit zeer goed mogelijk is, gebruik makend van de doppler methode.
Er is een stuk software voor op de pc (link is hier op het forum gevonden), wat van een wav bestand, via doppler de snelheid kan berekenen van het opgenomen geluid.
Nu dacht ik: goh, dan moet dat er ook wel zijn voor windows mobile?!
Nou... niet dus

nu vroeg ik me af, of iemand een vergelijkbare applicatie heeft of weet voor een windows mobile phone?!
OF, is er iemand die dit kan maken?
Ik dacht dat de software voor windows pc open source is, misschien is daar wat mee te beginnen?
(link van de software: Software: WAVEosSCOPE)