Gezocht: Speed400 Deltavleugel bouwtekening

Hoi beste mensen,

Ik ben op zoek naar een gratis bouwtekening voor een deltavleugel van balsahout.

Het volgende komt er in te zitten:

- Speed400 6 of 7.2 volt met Günther propellor
- 8 cellen accu
- 2 (of 3) servo's.
- Ontvanger

Het totaalgewicht hiervan is 300 gram (of iets meer met 3e servo).

Ik heb hier voorafgaand ook een paar (geïmproviseerde) vliegtuigen proberen te bouwen, maar tevergeefs.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Bij voorbaat, duizendmaal dank.

Sky

Klinkt als een RBC Delta 400. ;) Met een beetje creativiteit, en een handleiding kom je een heel eind. Het profiel valt over het algemeen wel te vinden in profili-achtige programma's dacht ik. Of koop gewoon voor €46,50 de bouwdoos. ;)

Lengte, breedte en koorde maten etc kan ik wel verzorgen eventueel.

Jorrit zei:
Klinkt als een RBC Delta 400. ;) Met een beetje creativiteit, en een handleiding kom je een heel eind. Het profiel valt over het algemeen wel te vinden in profili-achtige programma's dacht ik. Of koop gewoon voor €46,50 de bouwdoos. ;)

Lengte, breedte en koorde maten etc kan ik wel verzorgen eventueel.

Hier vind je alles wat je zoekt. Laughing

http://pibros.de/

Mvg Johan

ahh Jorrit en Johan, heel erg bedankt voor die links :D Ik heb beide modellen even bekeken (op pibros heb ik gezocht naar een balsavleugel) en beide lijken ze me wel goede modellen om te bouwen. Dus wie weet.

Hmm. Maar dat terzijde, denken jullie dat het gaat lukken met een speed 400 en 8 cellen?

Dat weegt zo'n 300 gram (incl. servo's en ontvanger). Doorgaans gebruikt men echter li-po's bij deltavleugels (vast met een reden) dus ik hoop niet dat die 8 cellen te veel zullen zijn (qua gewicht) voor een speed 400 op een delta.

Hoe denken jullie hierover? Hoeveel mag de deltavleugel in totaal wegen zodat 'ie nog kan vliegen?

In de tussentijd, als er nog mensen zijn met andere bouwtekeningen.... :roll: Ik sta nog open :D

plotterwelt zei:
Ik heb dus bijde al gebouwt en gevlogen mit speed 400 en 8 kan500 zellen.

Mvg Johan

Aha oké, vielen dank :D Even een lullig vraagje dan, hoeveel weegt dat 8kan500 cellenpakket? Mijn accu van 8 cellen (1400 mAh) weegt ongeveer 190 gram.

De mijne -delta 400- ging met een Sp 400, Gunther propje en 8x 500AR als de brandweer. Wel heb ik de motor (6v versie) geprepareerd zodat ' ie niet na 10 vluchten afgebrand was. Borstelschild losmaken, alles naar buiten trekken, borstelveren overbruggen (solderen) met een stukje 0,75 koperlitze, 3mm terug timen, en onder water inlopen.
Nu ligt het kistje alweer een tijdje te wachten op een brushless set up. Maar electro F2B gaat (uiteraard) even voor....

Bruno van Hoek zei:
De mijne -delta 400- ging met een Sp 400, Gunther propje en 8x 500AR als de brandweer. Wel heb ik de motor (6v versie) geprepareerd zodat ' ie niet na 10 vluchten afgebrand was. Borstelschild losmaken, alles naar buiten trekken, borstelveren overbruggen (solderen) met een stukje 0,75 koperlitze, 3mm terug timen, en onder water inlopen.
Nu ligt het kistje alweer een tijdje te wachten op een brushless set up. Maar electro F2B gaat (uiteraard) even voor....

Bedankt voor je reactie :) Wellicht ga ik ook een 6v op 8 cellen gebruiken, daartoe wil ik eerst wel de motor laten inlopen onder (gedestilleerd) water. Ik zal erop letten dat ik niet de hele tijd 100% ga, schijnt niet goed te wezen :P Maar in ieder geval, hoeveel woog jouw kistje ongeveer? De hele elekrische mikmak weegt algauw 300 gram bij mij, dus samen met het vliegtuig... zou 'ie dan rond de 400 / 450 moeten wegen?

Wat is het maximum dat een speed400 kan "dragen" op 8 cellen?

Mijn EPP Delta woog 400 gram zoals hieronder afgebeeld. Met dit gewicht was hij zeer goed te handstarten, zonder een echte speerworp toe te hoeven passen. Maar Bruno, een brushless setup is nog wel leuk misschien! :D Zo'n goedkope 3000kv inrunner als deze met 20A-25A regelaartje op 3s1p 1500 cellen. Moet gaan als de brandweer! 8)

delta400_08.jpg

Sky zei:
Bruno van Hoek zei:

Bedankt voor je reactie :) Wellicht ga ik ook een 6v op 8 cellen gebruiken, daartoe wil ik eerst wel de motor laten inlopen onder (gedestilleerd) water. Ik zal erop letten dat ik niet de hele tijd 100% ga, schijnt niet goed te wezen :P Maar in ieder geval, hoeveel woog jouw kistje ongeveer? De hele elekrische mikmak weegt algauw 300 gram bij mij, dus samen met het vliegtuig... zou 'ie dan rond de 400 / 450 moeten wegen?

Wat is het maximum dat een speed400 kan "dragen" op 8 cellen?
Het belangrijkste is toch echt het overbruggen van de borstelveren, de rest is bijzaak...
Kistje was 450 gram. Wordt nu lichter (en met meer power, dus dat wordt lachen...).

@Jorrit: Ik heb een 3250 Kv inrunner klaar liggen. Op 2S 1200 met een 25 A regelaar. Moet alleen de motorbokken even ombouwen, en dat doe ik pas als F2B helemaal rond is....

is zo'n delta 400 of pibros wat voor een beginner. althans een easystar kan ik starten en landen en met een brandstof trainer kan ik al makelijk alleen rondjes vliegen.
mvg

Met vallen en opstaan misschien. Het is toch wel erg rap en wendbaar.

Een Zagi zou een betere keuze zijn denk ik, net even wat stabieler.

Back