Gezocht, super lichte stuurdraad + huls

Recentelijk een TopSky1 van topsoaring gekocht. Bij deze zwever zit zeer dun (0.3mm?) staaldraad (RVS?) in (vermoedelijk Nylon) huls.

Voor mijn andere DLG's wil ik deze ook graag inzetten maar kan het nergens vinden! Wie weet waar ik deze stuurdraad met nylon huls kan kopen? :cool:

persoonlijk zou ik liever voor een single pull systeem gaan. met een torsie veertje achterin je roer en alleen een enkele dyneema visdraad naar voren lopend. dit is stukken lichter als staaldraad in een huls en werkt perfect. zo heb ik het op al mijn dlg's zitten. ook altijd spelingsvrij voor de spanning op het roer door het veertje

oude stalen gitaarsnaren .
Ik bewaar ze ook altijd als ik snaren wissel.
je kunt er ook mooi veertjes van maken

@robert14: Maar het naar het richtingroer laten gaan is nog lichter wanneer je 2 vislijnen gebruikt. Het gaat me niet om zo licht mogelijk maar om het feit dat ik er een beter gevoel bij heb wanneer ik een direkte stuurdraad verbinding heb.

Recentelijk een TopSky1 van topsoaring gekocht. Bij deze zwever zit zeer dun (0.3mm?) staaldraad (RVS?) in (vermoedelijk Nylon) huls.

Voor mijn andere DLG's wil ik deze ook graag inzetten maar kan het nergens vinden! Wie weet waar ik deze stuurdraad met nylon huls kan kopen? :cool:

Ik gebruik 0.3mm staaldraad die ik koop bij de lokale modelbouwwinkel (ook weer van Loet geleerd).

Dyneema doet 't ook prima maar 1m 0.3mm staaldraad weegt echt niets en is wel zo robuust.

Jaap

en als topsky het standaard bij hun dlg's levert neem ik aan dat ze het ook wel als losse setjes kunnen leveren? dus ik zou gewoon even infiormeren bij topsky ;)

Thanks @patteet!

Dit lijkt inderdaad op wat ik zoek. Maar heb je deze snake pushrod al eens in handen gehad? Is de behuizing werkelijk van nylon gemaakt en nogal lastig te verlijmen? Bij mijn TS1 heb ik dit door de tailboom en door kleine stukjes (ca. 3 cm2) geel schuimrubber gehaald. Werkt zeer goed en levert een mooier uiterlijk op. Is tevens super licht.

Back