Gezocht: Tekening eenvoudige zwever voor buurjongetje (8 jr)

Zat eergister lekker in het zonnetje voor de deur mijn EZ* te lijmen, kwam het buurjochie met zo'n piepschuim vliegtuigje (je kent ze wel: in elkaar schuiven, stuk plastic op de neus met blauw plastic propje en gooien tot je een ons weegt) langsliep. Natuurlijk vol interesse (zijn geweldige toestel was totaal gehavend, dat spul is amper een mm dik)

Is er een eenvoudig zwevertje (spandweidte iets van 40-50 cm) dat ik voor hem kan maken uit 6 mm depron? Ik heb nog een licht beschadigde plaat staan waar verder niets mis mee is.. Hij zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn. Een eis is wel dat het een beetje tegen een stootje kan. Hoeft niet onbreekbaar (bestaat dat? :wink: ) maar zou wel makkelijk zijn..

Mooiste zou dan nog zijn als er een 'motor' in zit; wat voor elastiek en wat voor (low budget) prop kan ik daarvoor gebruiken of heeft iemand een ander - beter! - idee?

Totaal kosten ex depron moet < 5 euro blijven..
ik hoor het graag!

De "Felix 60" (€ 7,95) .... ook in "30" (€ 4,95) en "45" (€ 6,95) ... (het getal is de spanwijdte) echt onverwoestbare zwevertjes, die nog goed vliegen ook ..... de "60" staat bij conrad op de website, maar je ziet ze ook in de diverse speelgoed/hobby/museum winkels ..... hier moet je niet zelf voor 'klooien' ... zie ook http://www.felix-gliders.nl .....

Ook de firma Pemotec levert dergelijke "indestructables" vanaf de "Flexifly" van 570mm Spanwijdte (€ 11,50) vliegt zeer goed en is zelfs naar RC om te bouwen, en blijft dan nog steeds leuk vliegen ..... en verder leveren ze nog een 750mm en een 1000mm "Flexifly".....

Het idee is om van een stuk depron 6 mm dat ik nog heb staan een zwever / rubberband model te maken waarvan ze een poosje lol hebben. Ik wil dus hooguit wat geld uitgeven aan bijvoorbeeld een propellor + elastiek voor aan het model..

Back