gezocht tekening electrokistje

Gerard_nl

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
ik ben op zoek naar een tekening van een electrokistje wat moet gaan vliegen op suc C formaat cellen 10 stuks ofzo, iets in bv speed 600 size, een warbirdje a la RBC of iets.
voor op de zomeravond een beetje te vliegen.

heeft er iemand iets in ?

bij voorbaat dank

nee geen zweverachtig spul.
en die mustang van piep zal dat ellende ding van robbe wel zijn.

Wat je zou kunnen doen is de tekening uit het draadje van Tadango met +- 25% te vergroten, om er vervolgens een speed 600 ipv 400 in te doen.

Zelf ben ik op dit moment van tekening een Tucano aan het bouwen en heb de tekening die ik van Theo (Coenen) heb ontvangen (tevens speed 400) iets laten vergroten. Plan is dit toestel met een speed 600 (eventueel met vertraging anders dd) uit te gaan rusten.
Zoek op rcgroups even op 'tucano' of 'Nigel Hawes'.

Gerard heb je al ervaringen met die piep Mustang van robbe?
Vele meningen over dit soort modellen zijn totaal verkeerd. Als men een testbericht schrijft en men gaat het model direct al veranderen en zwaarder maken dan het eigenlijk zou moeten zijn dan verpest men gelijk de vliegeigenschappen van het model. Gebruik een model zoals het bedoeld is en ga er niet veel aan veranderen. De enigste verandering die je kan doen is het type aandrijving in combinatie met de accu's.

En als je iets wil hebben om snel effe een avond mee te gaan vliegen kom je toch weer uit bij die kleine piep modelletjes die lekker makkelijk in de kofferbak van elke auto passen.

ik zie op rcgroups ed enkel slechte berichten over die warbirds van robbe helaas theo.
ik vind ze juist het ideaal ding voor achterin de auto maar wat ik ervan zie zijn ze moeilijk vliegend te krijgen

Dat dingetje uit mijn draadje vliegt erg makkelijk. Ideaal voor een rustig avondje maar met een beetje wind ook nog leuk. Kan je lekker stil hangen ;) Deelbare vleugel dus makkelijk vervoer. Makkelijk ontwerp, erg sterk. Snel te bouwen. Als er wind staat en je gooit het gas dicht komt hij verticaal naar beneden. Ik land ook bijna altijd in de sloot omdat ik het veld net haal. Hij trekt makkelijk door hoog gras.

Back