Gezocht - Tekening Fokker VII H-NACC

Beste mensen,

Wie kan mij helpen met een tekening van de Fokker VII H-NACC. Ik wil graag een schaalmodel (statisch, niet vliegend) van de eerste een-motorige Fokker VII bouwen. Dus niet van de 3m variant.
Ik zoek informatie om zelf een bouwtekening uit af te leiden. Of een bestaande bouwtekening, als deze nog te vinden is.
Belangrijke punten waar ik gegevens over zoek: o.a. structuur buisframe, houten vleugelconstructie (met de originele afgeplatte, hoekige vliegeleinden) en rechte rolroeren. Bevestiging vleugel aan romp. Vorm van roeren.
Alle informatie is van harte welkom!! :D
Ik ben een redelijk ervaren modelbouwer en heb ervaring met het zelf maken van bouwtekeningen.

Kijk eens bij de MODELBOUWERS. Zij hebben zelfs twee versies tekenigen voor je tegen redelijke prijzen. Kijk naar de tekening nummers 50.00.002 en 50.00.022.
Het gaat hier om de Fokker FVII of de Fokker FVIIa, die "F" hoort er echt bij! De FVIIa was een verbeterder versie van de FVII met een iets andere vleugel en een sterkere motor. Zo op het eerste gezicht zijn de verschillen maar klein, maar de ailenrons steken niet meer buiten de vleugel.

Succes.

FVII

Kijk eens bij de MODELBOUWERS. Zij hebben zelfs twee versies tekenigen voor je tegen redelijke prijzen. Kijk naar de tekening nummers 50.00.002 en 50.00.022.
Het gaat hier om de Fokker FVII of de Fokker FVIIa, die "F" hoort er echt bij! De FVIIa was een verbeterder versie van de FVII met een iets andere vleugel en een sterkere motor. Zo op het eerste gezicht zijn de verschillen maar klein, maar de ailenrons steken niet meer buiten de vleugel.

Succes.
Bedankt Ernst, Ik ga die tekeningen bestellen en bestuderen.
Nogmaals bedankt, ik verheug me op het maken van de werktekening.

Fogel

Fokker F V11 H-NACC

Beste mensen ik kreeg via e-mail een vraag waar ik ben gebleven.
Ter geruststelling, ik ben nog steeds actief maar momenteel een paar tandjes lager. Ben momenteel de tekeningen aan het omwerken naar schaal 1 op 15. Zo gauw ik iets van betekenis heb zal ik wat van me laten horen.

Jullie allen veel plezier met de hobby en hartelijke groeten van

Fogel

Beste mensen Ben momenteel bezig een stel tekeningen te maken van de H-NACC in schaal 1 op 20. Uitgaande van de tekeningen die ik bij de Modelbouwers vereniging heb betrokken ben ik op een paar onduidelijkheden gestoten. Dat zijn o a de uitvoering van de staartrem, de opstelling van de stuurorganen en de daarvandaan lopende kabels Ook de ophanging van de wielen en de vering is me nog niet duidelijk. Ik ben op zoek naar mensen die me daarover kunnen informeren. Ik houd jullie op de hoogte. Ps. De schaal 1 op 20 heb ik bewust zo gekozen omdat het me dan mogelijk is de meest interessande beweegbare onderdelen na te maken. Vriendelijke groeten en plezier met jullie hobby.

Fogel

Fokker FVII

Hallo
Ik heb een goed vliegend elektromodel van de Fkker FVII , vervaardigd uit tekeningmateriaal dat ik bij het Fokkerarchief in Lelystad heb gekregen.
Het model vliegt met 2 motoren van ca 250W ein is erg goedmoedig.
Het vleugelprofiel is een gemodificeerd Clark Y in het midden naar Clark Y aan de tippen.
Voor verdere informatie ga naar het fotoalbum op de site van de Winterswijkse Luchtvaart Club.
Winterswijkse Luchtvaart Club

Beste mede bouwers, dank voor jullie adviezen. Heb op de Webside WLC gekeken en daar "mijn licht opgestoken" Momenteel ben ik aan de hand van de tekeningen van de Modelbouwers vereeniging mijn H-NACC schaal 1op 20 aan het maken.Dit is mijn tweede tekening, want de eerste bleek vol fouten en onnauwkeurigheden te zitten. Om jullie te tonen hoe serieus er gewerkt wordt stuur ik hier een foto bij. Ben benieuw naar jullie reacties. Met Fogel groet.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back