Gezocht: Tekening Simprop Zaunkönig

Dirk

Forum veteraan
Ik zoek een tekening (of kopie) van de originele Simprop Zaunkönig.

Dit is een tweedekkertje met een span van 415 mm (en 350 mm lang) in de jaren '80 uitgebracht, officieel voor een "Coxje" 0.049.
2 kanaals RC, aileron (alleen ondervleugel) en hoogte.....

Woog in die tijd iets van 350 tot 450 gram vliegend (= 40-55 gram/dm²).

Met moderne servo en ontvangers ....en electrisch op Lipo's .... ten minste de helft in gewicht :-) !! en (als je het volhoud :twisted: ) minstens verdubbeling van de vliegtijd .....

P.S. High-Torque in Duitsland levert een "kloon" voor € 35,-- (+verzendkosten) voor 3 plankjes vind ik wel wat duur.... :-(

Hoi Dirk,

Ik heb als het goed is het orginele plan ervan, maar als je een kopie ervan gaat maken ben je al bijna evenveel geld kwijt dan eentje van high torque te kopen.

Zal het eens even nakijken.

Groetjes
Tom

Ton,

Kopietje maken kost maar een paar euro (althans bij mij om de hoek in Baarn, en ook in Amersfoort zijn er ook twee die nauwlijks duurder zijn) ...

dus lonend is het altijd .....

Alvast bedankt Tom,

Je ziet het resultaat binnekort op dit forum...

Groetjes

Dirk

@Mark,
ik wil proberen hem/haar onder de 250Gram te houden....

Motor MEGA 16/7/7 of 8 op twee HD Lipo's 350 Mah.....
Of de 10 of 12 turns versie op 3 x Lipo....

Deze combinaties zijn minsten 150 gram lichter dan jouw oplossing (SP400 + 7x 500AR = ~ 220 gram. MEGA 16/7/x + 2 x 350hd Lipo = ~ 65 gram)

Als jouw Zaunkönig echt 350 gram weegt, dan moet 200 gram zelfs lukken..... :-) .... chips :? 300W/Kg :o ......

Ik heb hem orgineel (uit bouwdoos) Om gewicht te sparen heb ik stabilo, kielvlak en staartgedeelte v/d romp bewerkt met een grote gaten boor. Als je er echter latteconstructie van maakt (stabilo, kielvlak en staart) kun je nog wel wat winnen. Maar vooral de motor en accu's die maken het bij mij natuurlijk zwaar. LiPo's schelen al behoorlijk.

Ben benieuwd naar het resultaat (foto, gewicht enz.)

Maar eh.... 200 gr. Iets dikker profiel en vergroot je veugel opp. (toestel langzamer) en je kunt zaalvliegen!!!!!

Grz

mark

@Tom,

Tekeningen vandaag binnen gehad, waarvoor mijn hartelijke dank.

Als ik even een paar avondjes heb, vliegt ie....

Hoi Dirk,

Fijn te horen dat de tekeningen zijn aangekomen. :D
Veel succes met het maken van dit klein maar mooie toestel.

Houdt ons hier zeker op de hoogte!!!

Groetjes
Tom

Neuheit van Simprop voor 2004.....ARF Zaunkönig op electrucketie...... € 149,-- AARF = met motortje (nadere gegevens ontbreken) ....

Ik ga toch maar door met hem zelf te bouwen....begin is er....maar ligt even stil omdat andere projecten voorrang hebben....maar zodra het weer weer beter wordt...is hij ook zo uit zijn "ei"...

Ik ben ook op zoek naar die tekening heeft iemand hem digitaal?
Ik denk dat dit kistje wel op een paar A4tjes moet kunnen :P
(Ik weet dat dit een oud topic is maarja liever kickje dan een nieuwe)

Wie helpt mij ook aan de tekening van de Zaunkonig? Ik heb een gebruikt modelletje overgenomen waarvan de bovenste vleugel mist.
Ik kan hem scannen zodat hij eventueel ook voor andere mensen wat eenvoudiger beschikbaar is.

@Dirk: had je een pb gestuurd maar tot op heen nog geen bericht terug...

Misschien ik wil hem van depron gaan maken maar hoe duur is dat ongeveer?

manuel zei:
Misschien ik wil hem van depron gaan maken maar hoe duur is dat ongeveer?

Hoi Manuel,

Als je het toestel in depron zou maken wil je het dan op dezelfde manier maken als het houtbouw toestel?
Momenteel heb ik niet echt een idee wat de prijs hiervoor kan zijn omdat ik niet weet wat de prijzen van depron zijn.

Tot hoors
Tom

Back