gezocht: tekeningen pipercub voor een 6.5cc

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal

ik wil binnenkort aan een semi-schaalkist gaan werken en nu heb ik altijd al een zwak gehad voor de pipercub. op mijn taxi staat op het moment een irvine .40 en die moet uiteindelijk gaan meeverhuizen. ja nu weet ik dat er eigenlijk een 4 takt op hoort om het een beetje schaal te maken maar daarvoor heb ik het geld helaas niet liggen :(

dus als iemand tekeningen heeft voor een houtbouw piperclub, laat maar weten! ik hou me zekers aanbevolgen. digitaal zou natuurlijk ideaal zijn..

greetz robert

Robert, ik heb ze digitaal van de HEGI PA-18, een zeer mooie kist. Ik denk dat hij niet zo gemakkelijk van tekening is te bouwen maar misschien hou je wel van een uitdaging :)

jacco,
tuurlijk hou ik wel van een uitdaging. heb je enig idee welke span de tekening is? intresse heb ik zekers! het liefste had ik natuurlijk de j3 maar ik denk dat met een paar aanpassingen er wel een j3 van te maken valt. motorkap maken uit 100 grams glas denk ik?

Tekening Piper cub J3

Ik heb een tekening van een Piper J3. Spanwijdte 61 inch = 156 cm. en bestaat uit 2 vellen,

Stuur en pbtje als je interesse hebt.

Gr.
Arnold

hoi arnold

ik ben inmiddels al voorzien.
ik heb via de mail al twee tekeningen gekregen en ik krijg van iemand op de vliegclub nog een tekening van een sig 1/5 piper cub.

ben je er al uit robert?ik heb hier anders nog wel een ruwbouwklare liggen!kwil wat kisten kwijt ivm een jet adventuurtje:cool:en die turbines zijn niet goedkoop:sad: dus dan hoor ik het wel kan je desnoods wel paar fotos opsturen ik hoor het wel

gr anne

hey anne

nee op het moment een beetje geldloos...
nog eerst een colibri als project klaar liggen, dat is alleen een kwestie avn de vleugel folien en alles inbouwen. daarna is de piper aan de beurt. wordt denk ik einde van de zomer dus een winterprojectje.

Back