Gezocht tekeningen Robbe Smaragd

Hallo mede-forumers,

Nadat ik de Comtesse afgerond heb en bijna klaar ben met mijn Atlantis, heb ik een opknapmodel (vaarklaar maar kaal) van de Robbe Smaragd via via over kunnen nemen. Zo te zien is het grootste deel compleet en kan ze heropgebouwd worden.

Ik ben echter op zoek naar de tekeningen van de Smaragd, zodat ik alle onderdelen kan bijbestellen en de originele bouwwijze hanteren.

IK weet dat er enkele mede-forumers in het bezit zijn van dit model misschien dat zij me verder kunnen helpen om straks dit gigantische zeilschip op te knappen en ermee te gaan zeilen.

Het mag digitaal, maar ook op papier, ik ben bereid de onkosten te vergoeden.

Vriendelijke groeten,

Jeroen Schippers

Late reactie (zeer laat)

Ik heb haar ook.
Ik heb hier tekening voor me, niet alles op schaal er staat wel Plan 2 op
is er een Plan 1 dan?!
Ik moet haar nog grotendeels bouwen.

Ik wil de tekeningen zelf houden. Ik kijk wel of ik ze voor je kan inscannen

Ik heb inmiddels een nieuwe doos van de Robbe Smaragd op de kop getikt via MP voor een schijntje (echt)!! Incl de servo voor het roer en de Robbe SW1 zeilwinch.

De vorige eigenaar heeft alleen de Kiel bevestigd en de roerbuis geinstalleerd evenals de Kuip en schuifluik.

Voor de rest zit alles nog in de verpakking, zelfs de zeilen, mast en decals. Ik ben op dit moment bezig haar romp te bewerken zodat ze de eerste grondlaag kan ontvangen. Voor het dek heb ik inmiddels meer dan genoeg latjes om een een mooi teakdek te kunnen plaatsen zoals op de Comtesse.

Ik heb nu ook eindelijk de tekeningen van de Smaragd. Ik denk dat ik de oude Smaragd die nog in de box ligt te bewaren voor 'ooit'.

Ik zal morgen de randen van de romp aflopen met een polyester plamuur om in de hoeken het ABS te verstevigen, is toch wel dus bij een schip van dit formaat. Daarna kan de eerste grondlaag erop en weer lichtjes met 400 en 600 korrel.

Na de Atlantis is dit echt een prachtige nieuwe uitdaging. Ook deze Smaragd krijgt een Futaba 617hs sturing, een tweetal 7,2V 2300mAh accu's en een Robbe speed 600BB (jawel hulpmotor net als de Rubin).

Zal van de week even foto's uppen van de voortgang.

Back