Gezocht : type van motor of vervanger ervoor

Hoi allemaal,

Mijn IFO, die ik ondertussen al heel wat jaren rondfladder in sporthallen, heeft sinds vorig weekend de geest gegeven. Tenminste de regelaar of de motor. Ik heb vandaag de regelaar al eens vervangen met eentje die ik nog had liggen en nog steeds doet de motor niks. Dus ik veronderstel dat het de motor is. Jammer genoeg heb ik geen motor meer liggen om te testen dus misschien moet ik maar gewoon een nieuwe bestellen.

Nu ken ik echter deze motor niet (ik kocht het toestel ooit zo klaar). Het enige wat ik heb zijn deze foto's en een bepaald nummer op de achterkant van de motor.

Achteraan lees ik enkel nog de eerste drie letters : "FAU" en dan heel klein "Made in Germany" en dan twee nummers : "1717E003S" en "308".

Iemand enig idee welke motor dit is of welke een goede vervanger zou kunnen zijn ?

groetjes,

Davy

Vermoedelijk een Faulhaber motortje?
Werden voor het brushless tijdperk wel gebruikt voor kleinere vermogens, wegens hun hoge rendement.
Het is geen brushless motor toch?

Laatst bewerkt:
@Fbk : het is idd een brushed motortje...

@fonziebear : Misschien enkele links naar dat type motortje ?

@Ron : hoe doe ik dat, dat rondzwengelen ?

Asje van de motor in de kop van de dremel/boormachine zetten, gas geven en meten. Als je dan een onzinnige spanning meet, laag, is de motor niet goed meer.

Laatst bewerkt:
Back