gezocht; UFO-ontwerper voor film!

Discussie in 'Tekeningen' gestart door Johannez, 29 apr 2009.

  1. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo modelbouwers!

    Voor een vooralsnog geheim filmproject zijn we op zoek naar iemand die in staat is om een life-size vliegende UFO te bouwen.

    Deze UFO moet 'snachts redelijk snel, langzaam en bestuurbaar kunnen vliegen en met behulp van licht-geluid- en evt rook effecten zo bevreemdend mogelijk overkomen! maw, nietsvermoedende omstanders moeten echt denken dat ze met een UFO te maken hebben...

    we denken aan een combinatie van modelbouw helicopter en helium ballonnen. Maar misschien heb je zelf een heel ander idee of ontwerp? we horen het graag!

    Over de inhoud van de film kan ik nog niets zeggen in het openbaar, maar het beloofd een spectaculair en spraakmakend avontuur te worden. de productie van de film begint in september 2009. Meer dan complete onkosten vergoeding (en eeuwige roem...!) kunnen we vooralsnog helaas niet bieden.


    We zoeken naar het meest originele haalbare ontwerp van de best bekwame modelbouwer. Als je interesse hebt om mee te werken, plaats dan AUB een beschrijving of een foto van een schets-ontwerp voor de UFO in deze thread, of stuur het samen met je modelbouw-cv op naar mijn inbox op modelbouwforum.nl

    Alvast bedankt! vr gr Johannes
     
  2. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    wat iedereen misschien wil weten en ze nog harder hun best gaan doen, is het een amateur film of een film voor hollandse bioscopen:)

    een ufo daar in tegen is redelijk onhaalbaar.

    probeer het eens bij de hts electro enzo.
     
  3. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Hahaha, geweldig!
    Als je dit sirieus meent, succes gewenst!
     
  4. halsiemp3

    halsiemp3

    Lid geworden:
    13 mrt 2009
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Almere Buiten (Flevoland)
    aan zijn tekst te lezen amateur aangezien een bios film wel een budget zou hebben..:)
     
  5. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    dit is mijn ufo,
    [​IMG]
    er zitten helaas geen licht, geluid of rookefecten op.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  6. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Wat moet ik mij "life-size" voorstellen, een beetje UFO is toch snel 10 meter in diameter (en dan praatje echt niet over een klein modelletje) tot enkele honderden meters ...

    Een modelluchtvaartuig mag niet meer dan 25 kg wegen .... als de constructie behoorlijk "eenmalig" mag zijn is met piepschuim wel een schijf van 2 tot 3 meter in diameter te fabriceren dat min of meer vliegt bij niet te veel wind ...
     
  7. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    De film komt zeker op TV. Het gaat om een documentaire waarin het bouwen van de UFO ook uitgebreid aan het licht zal komen. Als modelbouwer kom je dan dus ook in beeld (tenzij je dit niet wilt). het is zeker geen amateurproject, maar qua budget zijn we afhankelijk van sponsors en dat is nog niet rond, vandaar dat ik daar nog niks over kan beloven. Als de UFO 4 meter groot kan worden zijn we er al. iemand ideeen..?
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2009
  8. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Een "schoteltje" van piepschuim dat vliegt volgens het "Coanda Effect" is te bouwen (ook wel in 4 meter, maar 4 meter past niet in mijn hobbyruimte en wordt ook lastig te vervoeren als "convoi exeptionel" op een aanhangertje ... qua hanteerbaarheid is ca. 1,5 meter diameter wel het maximum ben ik bang voor de doorsnee modelbouwer ...
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Moet het perse op een UFO lijken bij daglicht? 4 meter is teveel, maar als je een forse heli van verlichting in de bladen voorziet, is het 's nachts ook een apart gezicht hoor.. de truuk is dan dus dat de heli zelf wegvalt door de verlichting.

    Er is wel een youtube filmpje te vinden, die ik nu dus typisch even niet kan vinden, waar ze dat doen met een heli met iets van 3 of 4 ledjes op de tail, en waar in de rotordisc ledjes zijn ingebouwd die zo worden aangestuurd dat je op het rotorblad als het ware dingen projecteert, teksten etc. Dat ziet er echt behoorlijk UFO-erig uit, als je het goed doet.

    Maar 4 meter? Ga dat maar heel snel vergeten :p
     
  10. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    tja, heli's zijn wel erg herkenbaar aan hun geluid.. overdag gaan we niet filmen, als het er snachts maar bijzonder vreemd uitziet. wat voor afmeting zou max haalbaar zijn, denk je..?
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Geluid zul je sowieso later er onder moeten zetten denk ik, als je het een beetje realistisch wil maken.

    Denk dat je met een rotordiameter van 1m80 al aan de bovengrens zit van wat mogelijk te regelen zou zijn. Dan heb je het al over de grotere benzineheli's, en zie maar eens iemand te vinden die die 's nachts met zo'n verlichtingsset wil vliegen..

    Ik zou als ik jullie was eerder kijken naar het opnemen van een klein schaalmodelletje aan visdraden voor een blue- of greenscreen.. je zult er toch wel het e.e.a. aan na moeten bewerken en kostentechnisch zou dat wel eens goedkoper kunnen uitpakken, het is haalbaarder, en dat kun je zelf uitvoeren zonder externe hulp..
     
  12. Aaalie

    Aaalie Guest

    Een quadcopter met 4 keer 1,5 meter rotordiameter met een futurisch ogend schaaltje om een koolstofframe lijkt me overigens erg leuk om te bouwen. Zoiets is ook zeker haalbaar, betrouwbaar, en in het donker stabiel te vliegen (natuurlijk ook overdag).
    Yep... bij deze een aanmelding!
    Schetsen doe ik wel, maar in eerste instantie gewoon met potlood en papier. Zelfs pas als er een vliegend frame is word er serieus gedacht over het uiteindelijke uiterlijk!

    Greetz,
    Aldert
     
  13. hezik

    hezik Guest

    4m diameter, Aldert? Daar komt wel een bouwverslag van hoop ik? :)
     
  14. Aaalie

    Aaalie Guest

    Dat hoop ik ook ;)
     
  15. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Beste,

    ik weet dat ze in Engeland heel wat jaren geleden zulke UFO hebben gebouwd en ook hebben laten vliegen over een stad waarin een UFO bijeenkomst was. Ik heb de reportage op video gezien (heb hem zelf niet meer). Was een helse rit die tot op het laatste moment bijna nog in het water viel.

    Ik ken een persoon die hem heeft getest en er ook mee heeft moeten vliegen. Die persoon zijn gegevens kan ik je eventueel wel doorgeven. Maar ja, dan moet je naar Engeland en dan nog weet ik niet of (na zoveel jaren) het model nog ergens op één of andere zolder ligt.

    groetjes,

    Davy
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    En wat voor effect had dit op de ufo-'logen'?
     
  17. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Schaamteloze TerugVindUfo :D
     
  18. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    Blij met zoveel respons!

    ben benieuwd naar de plannen. maar nogmaals, nietsvermoedende omstanders moeten wel op zijn minst echt even achter hun oren krabben als ze dit ding zien vliegen, dus geluid is een issue (al kunnen we dat later in de film natuurlijk wel nog aandikken) en greenscreen/draadmodelletjes is helemaal geen optie...

    weet wel dat de geniale strandbeestenbouwer theo jansen het al een keer in 1979 flikte;
    UFO :)
     
  19. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    @Niek : als ik me goed herinner uit de video, waren de responses enorm. Zelfs zo erg dat het de hele wereld rond ging en overal op het nieuws was toen.

    Wat ik me ook herinner, was dat het een hels rit was van idee tot uitwerking.

    Het was zelfs zo dat er gevlogen werd met 4 of 5 piloten omdat er gestart werd ergens ver in een veld en dan om de zoveel kilometer een andere piloot overnam...

    Ik heb even bij die man in Engeland nagevraagd of er ergens filmpjes online staan of zo, alhoewel ik daaraan twijfel aangezien het nog op "video tape" was...

    Groetjes,

    Davy
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Met een bedenkelijk schuin oog dit draadje bekeken.

    UFO's? Hmmn.... van pannekoek tot pannendeksel en een geoeffende arm... zo deden ze het in de jaren 50?

    Mijn vraag... in tweede instantie.... wat is je budget. Voor niks gaat de zon op.
    Een modelbouwer gaat ook niet gratis zijn tijd inleveren voor een onzeker project om er vervolgens weer uit geknipt te worden.... of z'n model vertrapt terug te vinden.

    In Amsterdam wemelt het van de professionele 'prop' bouwers voor het Nederlandse reclamefilm circuit etc. Houdt rekening met bedragen van rond de 10.000 euro.... als het niet meer is.

    Model Zeppelins kunnen een als goed platform voor lichteffecten dienen.
    Ze zijn te huur... of te koop in verschillende groottes. (Google zelfhulp)
    RC bestuurbaar...

    Verder is er een digitaal traject mogelijk. Ook kostbaar.... maar geeft veel controle over de beeld layout... thans zeer populair bij veel filmmakers... je kan er bovendien een Oscar mee winnen.
    Een van de beste UFO's is er een die je niet ziet, maar gesuggereerd wordt door de karakters en knap acteerwerk... Soms doet een sterke koolspitslamp aanvullend wonderen...


    De vraag op dit forum is reeds een indicatie van kwaliteit (kritische vraag!)? Vragen staat vrij zullen we maar zeggen.

    Hier nog een alleraardigste link naar een site voor fanaten.
    Flying Saucers

    De modellen die Steven Spielberg gebruikte voor zijn films? Niet groter dan een huis tuin en keukengieter...
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2009

Deel Deze Pagina