gezocht watervliegtuig Puddle Twin

• Topicstarter Topicstarter bally539
  • Startdatum Startdatum
B

bally539

Guest
Hallo allemaal ,weet iemand op dit geweldig forum waar ik de watervliegtuig Puddle Twin kan kopen ?

Gr Marcel :p

is dat toestel wel te koop?

Volgens mij zijn de tekeningen gratis beschikbaar op internet en is het de bedoeling dat je hem zelf bouwt van depron met wat carbon verstevigingen.

Hoi,

klopt Jitze :)

Is alleen als plan beschikbaar voor zover ik weet ...
Maar dat is toch leuk ! Dat maakt de hobby nou zo leuk, als je zelf iets bouwt heb je iets unieks :yes: (tenzij je een Polaris bouwt natuurlijk ;) )

Fertig.jpg

zomer-inspiratie-puddle-twin-watervliegtuig

Depron Puddle Twin - RC Groups

RCLine Forum - Puddle Twin

Nou, we zien de foto's en het bouwverslag wel verschijnen he :rolleyes: ???

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
een studievriend heeft er ook een gebouwd, hij wil ermee leren vliegen.

Dus gisteren samen motoren ervoor uitgezocht. Hij gaat mooie 3-blads propellortjes tegen elkaar in laten draaien. Gaat er vast mooi uitzien!

Pt ii xl

Gewoon lekker zelf bouwen...is echt niet moeilijk.
Je zult er dubbel plezier aan beleven..even een paar avonden plaken en gaan met die banaan.

Ik vlieg nu 2 jaar de XL uitvoering, en er gaat echt een wereld voor je open.
Voor mij een perfecte water, en camerakist.

Hij vliegt als een trainer met rolroeren..starten en landen is een eitje.. en een stoot wind is geen probleem voor deze kist.

gr Gert

Ik vlieg nu 2 jaar de XL uitvoering, en er gaat echt een wereld voor je open.
Voor mij een perfecte water, en camerakist.

Ziet er hardstikke mooi uit :-)

Ik heb nu drie tekeningen gedownload
- PuddleTwin.zip
- PuddleTwin2Plan.zip
- PuddleTwin2XLPlan.zip

Ik heb twee vragen:
Welke heb jij gebouwd?
Wat is de setup die je hebt gebruikt?

Alvast hartelijk dank :-)

Om de mijne te bouwen heb je deze tekening nodig: PuddleTwin2XLPlan.zip

Mijn set-up:

Motoren: 2 x borstelloos - Emax CF 2822

prop: 2 stuks 8x3,8 - Het is niet nodig om verschillende proppen te gebruiken om een tegenovergestelde draairichting te verkrijgen ! Bij mij draaien ze beiden de zelfde kant op, en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Regelaar: 2 xTurnigy 25 amp.
Servo's : 4 x HXT900
Lipo : 1 x 3S-2200mAh
Met deze configuratie kan ik 15-20 minuten raggen, of zeker meer dan een half uur "normaal" vliegen

gr Gert

Laatst bewerkt:
Hey Gert,

Leuk kistje, jammer dat het depron is;). Ik heb nog een Polaris liggen, in gefreesde onderdelen. Iets voor jou:mrgreen:?

Leuk dat eerste filmpje. Ook het commentaar van de kinderen is leuk (lekker eigenwijs)

Gewoon in elkaar plakken JJ

Ben vanmiddag nog even aan het waterfladderen geweest met de Polaris bij ons op de Maten

gr Gert

Jongens ,bedankt voor het reageren op mijn vraag ,ben zelf niet zo handig ...maar gaat het binnenkort zeker proberen. ben namelijk helemaal verliefd geworden op de puddle of wil iemand er van af ,ik houd mij zeker aanbevolen. nogmaals dank . ps , geweldige filmpjes en foto's

effe rondsnorren in eigen winkel...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

puddle twin tekeningen

Weet iemand waar ik deze tekeningen kan vinden?

Dank je wel, ik ben vrij nieuw hierin, dus of het verstandig is om meteen deze te gaan bouwen weet ik niet maar je moet ergens mee beginnen!

Groet

Als je een beetje :google:'n kan.. kun je aardig wat info vinden omtrend het bouwen en in elkaar plakken van deze kist..

Ik vond het een leuk project zelfs voor een beginner...

gr Gert

Back