GFK budget hotliner voor gierige Belg ;)

Hallo,

Ik heb nog enkele hotliners te koop

Raketenwurm 2b aangepast voor lipo en versterkt 350€
Raketenwurm F5F aangepast voor lipo en versterkt 300€
Avionic F5F 600€.
Verder heb ik ook nog vleugels van de evolution, zelfs eentje van Urs Leodolter zelf waar hij wereldkompioen mee is geworden.

Alles met servo's erin

Willy

hotliner

hallo jongens ik heb nog n hawk f5b compleet vliegklaar behalve de ontvanger te koop !
staat ook in t te koop gedeelte! m.vr groet richard

Even terug oppikken, ik ben ondertussen een weekje in het bezit van een Reichard Sprinter en ik moet zeggen het is een zeer leuk toestel (nu 5 vluchten gedaan..)

Het enigste wat ik mis is het typische f5b zowat huilend geluidje bij wat meer snelheid.. gewoon fluiten doet hij wel maar dat is toch niet hetzelfde (komt eigenl dat geluid door het vleugelprofiel of kan ik op 1 of andere manier aan dat huil-geluidje komen door iets aan te passen...?)

maar zeer leuk toestelletje, hawk zal inderd sneller zijn en snelheid beter vasthouden, dat heb ik al gezien, maar echt traag is de sprinter nu toch ook niet, is zowat een huis tuin en keuken warmlinertje dus net wat ik zocht eigenl. (en een lekker breed neusje, handig om alles in te proppen vooraan)

nog eens bedankt voor alle tips en ASW1 er is dus weer een Sprinter meer die het luchtruim onveilig maakt hé ;)

nog eens bedankt voor alle tips en ASW1 er is dus weer een Sprinter meer die het luchtruim onveilig maakt hé ;)[/QUOTE]

Hoi easy

ik mag hopen dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik
het is een zeer goedmoedig model en kan tegen een stootje
ben van plan om hem nog harder de lucht in te trappen
ga het binnenkort proberen met een 16x 10 prop en dan eens kijken hoeveel watt deze gaat trekken en als dat nog niet hard genoeg gaat gooi ik er een 16x14 op

veel geluk ermee

gr aws

Het enigste wat ik mis is het typische f5b zowat huilend geluidje bij wat meer snelheid.. gewoon fluiten doet hij wel maar dat is toch niet hetzelfde (komt eigenl dat geluid door het vleugelprofiel of kan ik op 1 of andere manier aan dat huil-geluidje komen door iets aan te passen...?)

Als een model fluit dan heb je ergens weerstand of verkeerde luchtstroming.
Onze modellen fluiten amper.
Ook het "gehuil" is bij de meeste modellen weg.
Je zal het gehuil bedoelen bij de start.
Dat is het overtrekken van de prop, dus energieverlies.
We stellen nu de zender en aanloop zo af dat de prop (bijna) niet meer overtrekt.
Ook zijn de props beter geworden.

Door dat gehuil van enige jaren geleden zijn er ook problemen met geluid ontstaan en zijn op sommige velden hotliners / F5B modellen niet meer welkom.
Vorige week was ik bij mijn oude club, even een demootje geven.
Ik heb er 5 kilowatt in staan en de uitspraak van een clublid was.. hey, hij is stiller dan een normale electrozwever...
Das wel leuk om te horen.

Trouwens, de hoogste snelheid zal jouw model halen door aan te duiken met de motor uit, 200+ zal haalbaar zijn.

Mocht je eens een echte F5B kist willen zien vliegen dan stuur je maar een PBtje.
We zijn ook nog steeds op zoek naar nieuwe velden waar we een wedstrijd kunnen organiseren.

GJ

Amai AWS dan moet hij toch vooruit gaan, de mijne stijgt gewwon lekker steil en zo goed als verticaal maar niet blijvend verticaal, nu ik wist dat ik daar niet genoeg vermogen voor zou hebben zene, maar het is ok voor mij, het aanduiken vind ik toch nog altijd het leukste :)

aan gjvo, bedankt voor de info en ja had dat al is gehoord dat dat inderd voort kwam uit luchtverstoring en dus eigenl weerstand.. wel spijtig eigenl want vind het zo'n mooi geluid.. Men oude sirius die ik vroeger had (waar de vleugel in de lucht gebroken is) die huilde echt tijdens het vliegen, maw de (vroeger door de vorige eigenaar al is herstelde vleugel) moet dus een (zeer) slecht rendement hebben gehad.. Maar wat een mooi geluid was dat toch.. helaas hij is nu voor eeuwig overleden..

Anyway, ik ben in 2011 al eens naar NL geweest om naar een F5B wedstrijd te gaan kijken en het was inderd. zeer indrukwekkend maar ik weet van mezelf dat ik liever acro vlieg dus ga proberen daar nog wat in te groeien,

maar het blijven zeer knappe toestellen die f5b modellen met zeer hoge snelheden..

ben zelf lid van een club in belgie maar door bepaalde "gebouwen" die gevestigd zijn rond onze club weet ik nu al dat een f5b wedstrijd helaas niet mogelijk zal zijn, ook al zouden we het eventueel zelf willen.

mvg, easy.

Back