GFK budget hotliner

Vraagje voor de mensen die al naar intermodelbau geweest zijn, kan je daar ook "budget" hotliners vinden, bvb type REICHARD SPRINTER (ik schud maar iets uit men mouw..)
Had een oude occasie Sirius F5B met een al (slecht) herstelde vleugel gekregen maar die is in de lucht gebroken (vleugel), zit dus nu met een hotliner set up en geen hotliner :)

Blizzard spreekt me niet aan, Siren van great planes ook niet.. zoek eigenl iets van ongeveer 1m70 met gfk romp en toch liefst wat carbon in de hoofdligger van de vleugel..

Lastige mensen zijn zij die weten wat ze willen hé ;) 't vinden is echter moeilijker.. Geen enkele winkel verkoopt blijkbaar gfk hotliners of wel..?
hoeft geen echte F5B te zijn, weet ook wel dat die vrij duur zijn.. of moest iemand bvb nog een goede lege occasie hebben liggen..

Alvast bedankt!

Eigenlijk moet je de vraag bij de Pylon en speed afdeling neerleggen.
Daar zit de directe know-how.

Is de Staufenbiel Hawk F5B niets voor je?
Vliegt beter dan een Calmato... geen geintje.
Carbon ligger, geheel glas. 230 euro. Prachtig model.
Kan met een lichte of zware set-up (tot 3,5Kw!!!) Relatief sterk model.

Dan heeft Lindinger nog een aardig model... Heet Freudenthaler (ontwerp/productie komt van Rudi Freudenthaler). Heb je in 1.64 m
rond de 179 euro of in 2.02 meter 214 of met flaps 234.
Je kan hiervoor natuurlijk ook op de site van Freudenthaler kijken.
Lindinger heeft echter interessante verzendopties.

Kisten hebben schuim abachi vleugel met glas romp. Mogelijk iets minder snel dan de Hawk. Vlotte allrounders... licht gehouden pakken ze prima thermiek op. Ga daar maar van uit.

Of de Lindinger versie van de Staufenbiel Hawk... Planet-Hobby V-Max ECO voor 219 euro. Andere kleur. Exact dezelfde snit... ofwel zelfde fabriek in China.

Ik vlieg de Topmodel versie van de Hawk F5B, Wilco. Eigenlijk is het geen echte F5B. Voldoet niet aan de juiste afmetingen. Wordt echter in de Dutch F5B toegelaten... en gaat ook over de grens richting België...
Daar zou je zelfs ook aan mee kunnen doen. Heel leuk clubje, in NL en in BE er is heel veel uitwisseling!

Hoi Busking, bedankt voor 't al goede advies, heb inderdaad een draadje ook opgestart bij de speed en pylon mannen..

Hawk is goed maar.. wil is iets anders, bij ons op de club zijn er al hawk's.. maar die budget versie heeft toch ook al een ander kleurtje zag ik :)

Ga bij freudenthaler ook nog is snuffelen, ja 't vliegt goed zo'n F5B achtig ding hé, super strak..

Heb je enig idee of je ze op de beurs ook kan kopen, of bvb freudenthaler daar modellen heeft staan...?

grtj

Back