gfk-zwever

• Topicstarter Topicstarter Peter V
  • Startdatum Startdatum
P

Peter V

Guest
goedenmiddag Luitjes,

ik ben mij aan het orienteren op een zwever om mee te nemen op vakantie.
Ik zie -eerlijk gezegd - door de bomen het bos niet meer.

Ik zou graag hebben:
- een volledig GFK-model
- deelbare vleugel ivm transport
- in ieder geval met ailerons (en, indien deze er is, ook met klappen)
- liefst kant en klaar met ingebouwde brushless motor/regelaar. Of anders horen welke er het beste inpast.
- ik werk (nog) niet met lipo´s
- en dan natuurlijk ook nog heel mooi en betaalbaar.

Ik lees jullie tips wel.
groet

Peter

U zal moeten wachten tot 6 December om al Uw wensen te vervullen, ofwel een GROTE BEURS ZORO'S .
Neem een gewoon electro zwevertje van zo'n 120 euro

www.ed-modellbau.de Kijk eens bij de Starling Elektro ( 2,0m).
Of een (1,5m)Toplight standard, (= Micro-spider, = Sixty, = X'Race ) doorlopende ailerons, geen flaps.

Of een Mini-Ellipse.

Het ligt er maar aan wat je eisen en vaardigheden zijn.

Hans

Voorzover nog van belang:

Espresso van Valenta. Ligt hier al sinds het voorjaar te wachten op zijn maiden. Nou ja, is een keer in de lucht geweest om te trimmen, maar verder niet als gevolg van tijdgebrek en andere activiteiten.

Kistje heeft een deelbare vleugel, ailerons en flaps. Nogal snel dingetje agv dunne vleugel, maar kan (naar verwachting) met gematigde vleugelbelasting nog in veel situaties mee. Vertrek morgen naar midden Duitsland en hoop nog een staartje van het vliegseizoen mee te pikken, dus het ding maar aan de lader gehangen.

Wederom, voorzover nog van belang:

De Espresso heeft haar maiden gehad op de Sudhang van de Wasserkuppe. Hoewel met niet al teveel wind vloog het lekker (grootste gedeelte van de afgelopen week was de lift licht agv weinig wind. Lekker thermiek zoeken met lichte kistjes was meer aan de orde).

Snelheid moet er bij de Espresso dus wel echt op, anders valt ie snel over een vleugel weg. Dat wegvallen doet zich niet voor als een goedmoedig knikje, maar redelijk dramatisch. Waneeer het echter draagt en er een beetje gedrukt gevlogen kan worden is er geen fijnere kist in mijn hangar. Om te melken iets anders mee nemen.

In het licht van de oorspronkelijke vraag dus niet de meest geweldige keuze die je kunt maken, vind ik. Je wilt dan dat de kist met een beetje flap ook wil hangen. Wanneer er bij mij maar een kistje meemocht op vakantie zou het niet de Espresso zijn. Mochten er twee meegaan dan zou de Espresso wel een van die twee zijn :wink:.

Back