Giles G-202 (Laser models) DL 100

ik heb de maiden nu gepland voor begin juli, maar ik ben nu nog aan het twijfelen over welke prop..
ga ik power over geluid kiezen of andersom, mejzlik = power, PT models = Stil maar minder power..
dat is toch wat ik op flyinggiants vond voor de 28x10, of misschien is de evo van mejzlik dan toch ook stiller geworden?
28-10 shootout. PT models vs. Mejzlik - Page 2 - FlyingGiants Forums

grt

Ik zou voor een mesjlik 28x12 2blad of een 25x12S 3blad gaan.
Stiller dan PT-props en meer dan voldoende power.
De amerikaanse forums moet je wel met een korrel zout nemen qua geluidsbeheersing, want daar loopt men wel 10 jaar achter op dat gebied tov Belgie, Nederland en Duitsland.:)

ach zo, euhm dit is wat er bij de specificaties stond:
Propeller: 27x10 benchmark; 26×10; 27x12; 28x10
het grootste wat ze dus op een DL100 zetten is een 28x10..
dat is natuurlijk wel met de originele dempers, terwijl ik nu KS mufflers eronder heb zitten

Kijk je hebt alle info al....

ik zeg "kopen eropschroeven en vliegen met die handel......"

Next Question Please......

ach zo, euhm dit is wat er bij de specificaties stond:
Propeller: 27x10 benchmark; 26×10; 27x12; 28x10
het grootste wat ze dus op een DL100 zetten is een 28x10..
dat is natuurlijk wel met de originele dempers, terwijl ik nu KS mufflers eronder heb zitten

haha, ja ik ging dus ook ervan uit dat het een 28x10 ging worden, tot snapman een 28x12 zei, ik wou dus wel eens zijn rede horen..
mijn vraag was dus mejzlik 28x10 EVO of PT-models 28x10

maar wat er op flying giants gezegd wordt dat PT stiller is dan mejzlik is dus niet waar?

haha, ja ik ging dus ook ervan uit dat het een 28x10 ging worden, tot snapman een 28x12 zei, ik wou dus wel eens zijn rede horen..
mijn vraag was dus mejzlik 28x10 EVO of PT-models 28x10

maar wat er op flying giants gezegd wordt dat PT stiller is dan mejzlik is dus niet waar?

Hey Dennis,

Met de mejzlik EVO prop heb ik (nog) geen ervaring.

DE rede voor de 12 pitch: geluidshalve natuurlijk. Zeker aangezien je Giles van laser models "relatief" klein is voor een 100 of 110cc motor, zal hij zowiezo overpowered zijn. Dus met een iets zwaardere prop, met lager rpm, zal nog meer dan genoeg power hebben.

Wij hebben 2jaar geleden eens een test gedaan, weliswaar op een 3W55i, met een mejslik en PT prop, beide dezelfde maat, waaruit bleek dat de mejslik toch de stilste van de twee was.

ik heb op mijn 3W 75 met reso destijds beide merken getest.

PT 27x10 en Mezlik 27x10

mezlik had zowel meer power EN hij was stiller.

in de handleiding van de motor staat om hem in te laten lopen met petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1
dit 2 uur lang aan een rpm van 2500
achteraf vliegen ze dan met synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1

nu is mijn vraag of dat echt petroleum based moet zijn voor het inlopen, of dat dit ook niet synthetic mag zijn, aangezien dat het enigste is wat we in huis hebben :)

in de handleiding van de motor staat om hem in te laten lopen met petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1
dit 2 uur lang aan een rpm van 2500
achteraf vliegen ze dan met synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1

nu is mijn vraag of dat echt petroleum based moet zijn voor het inlopen, of dat dit ook niet synthetic mag zijn, aangezien dat het enigste is wat we in huis hebben :)

Pfff, gewoon onmiddellijk vliegen, even laten draaien op de grond en dan rustig vliegen.
Veel betere koeling etc zo.

Met synthetic gaat het inlopen wat trager. Maar ik ken er veel die het met synthetic doen (waaronder ikzelf) en dat gaat goed. Maar ik vlieg wel zeker 10liter kalm. En zit niet te torquen de eerste vlucht...

hier zijn nog enkele foto's die ik vandaag getrokken heb, morgen ga ik hem eens een tankje laten leeg draaien..

DSC06096.JPG

DSC06097.JPG

DSC06100.JPG

grt Dennis

hier en daar moeten er nog wat detailkes gebeuren, maar deze vakantie moet hij de lucht in ;)
het belangrijkste nu is nog de servo's op de rolroeren afstellen en de ontstekingsaccu vastleggen

ik heb net de motor nog eens laten lopen, maar ik vind dat hij een vreemd geluid maakt, als je erbij staat hoor je het niet zo hard, maar als je verder gaat staan wel. Echt heel vreemd, alsof er iets los zit in of aan de motor ofzo (maar dat zou ik vreemd vinden)
op het filmpje hoor je het nog beter
[URL="
- DL 100 Break In[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou om te beginnen eens alle servo's plaatsen en aansluiten tijdens het testdraaien, op deze manier staan alle roeren kapot te klapperen....

ja, ga ik eerst nog doen voor aleer ik hem nog laat draaien, alhoewel ik denk dat er nog wel ergere krachten op de roeren gaan komen dan van een trillende motor..

Back