Gimbal trilt/zoemt na een bepaalde hoek

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 16 mrt 2016.

  1. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Hallo, ik heb vandaag deze gimbal binnengekregen alleen snap ik iets niet helemaal.

    [​IMG]
    http://www.banggood.com/FPV-2-Axis-...troller-For-DJI-Phantom-GoPro-3-p-908068.html

    Hij lijkt het goed te doen alleen bij een bepaalde hoek begint die te trillen. Dit is alleen als ik de gimbal naar voren kantel. Dan zoemt die en lijkt hij te vibreren. Links en rechts en naar achter werkt wel perfect en is mega soepel en zelfs geluidsloos. Maar zodra ik de gimbal naar voren kantel (wat gebeurt als je met de quad naar voren vliegt) dan begint hij te zoemen en te trillen. Helemaal recht (quad op de grond) trilt die eigenlijk ook een beetje. Alleen als die naar achter of links of rechts gaat lijkt hij het normaal te doen.

    Dus ja ik kan met de quad naar achter vliegen, naar links en naar rechts vliegen maar zodra ik naar voren vlieg dan trilt en zoemt de gimbal heel erg.

    Aangezien ik een beginner ben en niet echt weet waar ik naar moet kijken hoop ik dat iemand hier misschien weet hoe dit kan komen en hoe ik dit op kan lossen.

    Hartelijk bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
  2. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Hebt je hem al een keer aan de pc aangesloten ?
    Bij de beschrijving waar je hem gekocht hebt staat dit ( voor Engels Manual en instructie, Gelieve Klik hier ) .
    Probeer dat eerst maar eens , en goed lezen dan lukt het wel .
    suc6

    gr Wim
     
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ja ik heb hem even op de pc aangesloten en daar op calibrate gyro/accelero geklikt maar hij deed weinig verschillends erna, wat zou het dan moeten doen?

    Ik heb hem ook geprobeerd manual te calibreren met de drukknop die op de gimbal zelf zit

    Ik ga even die link van jou bekijken

    ik vind het gewoon raar dat hij het alleen bij de beweging naar voren doet, dit deed me denken aan een defect maar dat is dus niet zo?
     
  4. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Goed de Manuel lezen .
     
  5. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Dat heb ik gedaan maar ik kom niet iets tegen waardoor die zou gaan trillen en zoemen bij een bepaalde hoek.

    Heb je enig idee waarom die dat doet alleen als je hem naar voren kantelt?
     
  6. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    hebt je wel de camera er in hangen ?
     
  7. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Als je hem denk ik meer dan 45° kantelt , dan is hij aan het einde van zijn bereik .
    Dan kan hij gaan trillen en zoemen .
    Die ervaring hebt ik ook gehad .
     
  8. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ja er hangt een camera aan

    nee hij doet het ook gewoon als die recht hangt, dat is dus zo vaag

    ik denk misschien een kapotte motor of zo? Al hoewel hij wel naar achter kantelt zonder problemen dat is dus zo raar
     
  9. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Vriend van mij heeft er ook 1 en heeft een klein gewicht (stukje lood) geplaatst om balans beter te maken.
    Zelf een stugge video out kabel kan het balans proces al verstoren. Buiten mantel van de kabel halen scheelt al heel veel.
     
  10. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Mijn gimbal doet opeens helemaal niks meer. Ik kan hem ook niet op de PC aansluiten. Het rode lampje brandt en het groene lampje knippert. Als ik hem op de PC aansluit knippert het groene lampje wel sneller, maar hij kan geen verbinding maken. Ook werken de motoren niet meer als ik een accu aansluit. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik ben echt bang dat dit ding gewoon kapot is
     
  11. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Zie advertentie: TK Tarot T-2D Brushless Gimbal for GoPro 3/4. Deze gimbal is 2x gebruikt dus nieuw.
    Deze heb ik ook liggen. Geen problemen meer en werkt perfect.
     
  12. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ik heb met banggood contact gehad en ze sturen me een nieuw printplaatje omdat daar waarschijnlijk het defect aan zat

    toch wel nette service
     
  13. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    is je gimbal wel in balans?
     

Deel Deze Pagina