glasvezel gehang?

Glasvezelbehang nog nooit van gehoord waar kan je dat kopen en hoe is de verdere bewerking?
Ik heb ben nu bezig met een model van de sterkste sleper Fotiy Krylov en heb de romp nu bijna klaar uit tempex. Hoe kan ik dan verder met glasvezelbehang.

gr jaap

volgens mij is dat gewoon behang voor aan de muur maar ik zou eens kijken bij de beter bouwmarkt / decoratie markt ;)

Ik heb dat spul bij m'n zus op de muur geplakt. Ik denk dat het voor een rompbekleding veel te grof van structuur is. Als je het op je romp aanbrengt zal je daarna nog flink met plamuur en schuurpapier aan de gang moeten om een mooie vlakke romp te krijgen.

eeh Jaap,

Voordat je er poyesther of iets anders op gaat smeren, raad ik je aan om eerst een proefstukje te doen, tempex kan nl niet zo veel hebben van bijtende stoffen.

Je proefstukje kan beter mislukken dan gelijk je hele romp.

Wat is je bedoeling??? een mal maken of de tempex romp bekleden en deze gelijk te gaan gebruiken ???

Tom Boere

NIET DOEN !

glasvezelbehang heeft een andere compositie dan het glasvezel dat je gebruikt bij (model)bouw van boten , het heeft niets mee te maken ... :!:

ga gewoon bij een bekwame leverancier , waar je de beste advies kan krijgen ...

de groetjes ,

Laurent

Glasvezelbehang is niet aan te raden, het scheurt als de ziekte, ook dat vlakke reparatiebehang, voor aan de muur is het echter prachtig.

Mijn vraag was aan de hand van een antwoord wat er was gegeven in hoe werk je piepschuimromp af.

Mijn bedoeling is om een mal te gaan maken van piepschuim. Ga nu toch maar de manier volgen van"scheeptoeter" die z'n beschrijving heeft geplaatst met eerst schuren dan papiermache en dan glasvezel. Heb hem al eens gesproken op een modelbouwbeurs daar hebben we even gesproken. Want de rompen die die op bovenstaande manier maakt voor z'n cruise schepen zijn giga mooi.

Heren in ieder geval bedankt voor de informatie.

mvgr Jaap

wiggie zei:
Glasvezelbehang is niet aan te raden, het scheurt als de ziekte, ook dat vlakke reparatiebehang, voor aan de muur is het echter prachtig.

Ik heb het boven ook gebruikt, is mooi gelukt! Ik heb er wel een paar nieuwe scheldwoorden bijgeleerd, vooral in hoeken met verwarmingsbuizen :evil:

er is ng een rol over, maar om het voor romp te gebruiken is het veel te zwak. Het werkt echter wel heel mooi vlak af (ik heb het over slecht stucwerk gedaan).

groeten
rudmer

Het werkt echter wel heel mooi vlak af (ik heb het over slecht stucwerk gedaan).

Even :offtopic: :) Ja goed he, dat spul, ook over een gipsplaten wandje werkt het weeereelds. :turn-l: P.S. had je ook zo'n last van jeuk achteraf? :schrik:

En nu weer :ontopic: , het werkt dus niet echt lekker als glasvezelversterking.

Ha die Tom,

Het lijkt me handiger om een mal te maken denk ik. Dus bekleden met glasvezel en daarna de tempex eruit te halen. Of is het meteen als romp te gebruiken denk je makkelijker?

Het is namelijk mn eerste zelfgemaakte sleper, heb hiervoor dan wel een bouwdoos gemaakt van de Amsterdam maar dit is toch van niks af gebouwd via spantenplan etc.

Heb dus wat dat betreft nog niet echt veel ervaring. Kijk dus heelveel via dit forum voor ideeen etc.

jaap van Andel

Hallo Kappie,

allereerst moet je jezelf de vraag stellen, wil ik meer dan 1 romp maken.
Zo nee, maak het tempex glad en bekleed het met een laag 25 grams glasweefsel met epoxy.
Daar kan je dan wat beter op plamuren.
Dat maak je weer glad en je gaat dan dikker weefsel gebruiken, ook met epoxyhars.
Leg er een paar lagen overheen (3x 80 grams of 3x 160 grams).
Als alles uitgehard is kan je het piepschuim eruit spoelen met aceton en heb je een romp.
Nooit mat gebruiken, dat werkt niet fijn.
Mat werkt ook alleen maar goed met polyester maar polyester vreet het piepschuim weer op.

Als je meerdere rompen wil blijft het maken van de romp hetzelfde, je hoeft alleen het schuim niet uit te spoelen maar je moet dan van het model een mal maken, met ingedikte hars.

Ik kan je wel precies vertellen hoe het moet maar stuur me dan even een PBtje, anders wordt het te lang voor het forum.

grts Simmetje

Back