Glavak Counter Rotation F3P motor

Discussie in 'F3P' gestart door Peter v/d Riet, 18 jun 2012.

  1. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Heren. Hij is uit. 24 grams en veel stiller dan die van Kimmo

    Hij werkt met sleepcontacten. Errug gaaf. Glavak geeft levens lange garantie.
    Getest op 150 uur volgas, wat neerkomt op 3000 vluchten. Dat is veeeel!

    - weight: 16,5 g (only engine, without o-rings (0,3g))
    - weight: 24g (engine, 2x o-ring, 2x prop=2x3,5g)
    - prop size: 10"x3.8" (wide blade props, widest part 26,5mm)
    - for planes less than 140g flyweight
    - only on speed controller
    - for 120mAh battery (also for planes with 140 g flyweight)
    - I do test with an old plane (120g) and do two completely F3P-A programs
    - mounting size diameter 30mm (like the 12g engine)
    - lifetime guarantee at brushes
    - 900 Rpm/V

    thrust current voltage
    100g 1,5A 7V
    120g 2,0A 7V
    160g 3,2A 7V
    220g 5,0A 7V

    Dimensions
    length: 59mm
    diameter (mounting cross) 35mm
    diameter (engine) 22,2mm

    For YGE 7S and 2S lipo




    Groet
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    EDIT: OP verzoek van Glavak de foto's en info nog even verwijderd!

    (en NEE, die props zijn niet alvast gebroken, maar staan uit elkaar om het interferentie geluid te verminderen ;-) )
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2012
  3. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Winfied, de met de link zie ik geen counter-rotating, moet je misschien even checken ;)
    Sergej heeft weer eens bewezen wat een knappe kop het is. 24 gram is een onvoorstelbaar laag gewicht met een heel slim systeem!
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    HOi Ron

    Verzoek was om de info nog even wat minder openbaar te maken, Glavak wil eerst een serie kunnen uitleveren aan 'trouwe fans' (bijna alle nederlandse piloten ;-) ) voordat de rest van de markt uitgeleverd kan worden

    grWinfried
     
  5. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Dat kan ik me goed voorstellen. Ben benieuwd wanneer ik de eerste 'in actie' kan zien!
     
  6. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Ook maar even de Disney 104% besteld. Afbouwen met de CR Glavak motor.
    Dan ook een CR Glavak motor op de 100% Disney en flink trainen.
    Eerste training moet binnen 4 Weken zijn!
     
  7. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Flinke ambities!!
    Zeker een mooie combo.
    Ik neem aan dat de 104% wel met 180 paketten vliegt ipv. 120?
    Of haalt de 'laagtoerige' CR een nog hoger rendement dan de normale?
     
  8. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Volgens opgave van Glavak vliegt ie met een 120mAh 2 keer het hele F3P-A programma....

    We gaan het zien.....
     

Deel Deze Pagina