Wanneer de loting heeft plaatsgevonden kan Gliderscore gebruikt worden om de score in te voeren, puntentelling wordt automtisch uitgerekend.
De score kan met de hand ingevoerd worden (Score Entry) en kan met de smartphone ingevoerd worden (eScoring) waarover later meer.
Hieronder de Score Entry, met de hand dus. Hier kan de score op ieder gewenst moment gecontroleerd en eventueel aangepast worden.
Per ronde (Round) en groep (Group) kan de score ingegeven of gewijzigd worden. De score wordt met gehele getallen ingevoerd, dus bij "Time" wordt 558 ingevoerd wanneer iemand 5min 58sec heeft gevlogen. Landingpunten wordt ingevuld in "Landing" naar afstand tot het doel, wanneer je van 0 tot 1mtr van het doel land vul je een 1=100punten in, land je tussen 1 en 2mtr land vult je een 2=95punten enz., land je over de 20mtr dan vul je een 0 in. Deze score wordt vertaald volgens de landingstabel van F3RES en is in het reglement vastgelegd.
Vervolgens wordt de score in F3RES opgebouwd uit 2 x de tijd + de landingspunten, deze score staat netjes in "Points" en uiteindelijk vertaald naar een 1000-"Score" vertaald in de ronde.
Het mooie van Gliderscore is dat het allemaal netjes berekend wordt, ook tijden in overflight bijv. in onderstaand voorbeel (6:01) wordt netjes teruggerekend.
De opbouw is te vinden in de "Score Rules" te vinden in de wedstrijd setup.
Zoals in het bovenste afbeelding te zien is zijn er genoeg mogelijkheden tot reflights.
De score kan met de hand ingevoerd worden (Score Entry) en kan met de smartphone ingevoerd worden (eScoring) waarover later meer.
Hieronder de Score Entry, met de hand dus. Hier kan de score op ieder gewenst moment gecontroleerd en eventueel aangepast worden.
Per ronde (Round) en groep (Group) kan de score ingegeven of gewijzigd worden. De score wordt met gehele getallen ingevoerd, dus bij "Time" wordt 558 ingevoerd wanneer iemand 5min 58sec heeft gevlogen. Landingpunten wordt ingevuld in "Landing" naar afstand tot het doel, wanneer je van 0 tot 1mtr van het doel land vul je een 1=100punten in, land je tussen 1 en 2mtr land vult je een 2=95punten enz., land je over de 20mtr dan vul je een 0 in. Deze score wordt vertaald volgens de landingstabel van F3RES en is in het reglement vastgelegd.
Vervolgens wordt de score in F3RES opgebouwd uit 2 x de tijd + de landingspunten, deze score staat netjes in "Points" en uiteindelijk vertaald naar een 1000-"Score" vertaald in de ronde.
Het mooie van Gliderscore is dat het allemaal netjes berekend wordt, ook tijden in overflight bijv. in onderstaand voorbeel (6:01) wordt netjes teruggerekend.
De opbouw is te vinden in de "Score Rules" te vinden in de wedstrijd setup.
Zoals in het bovenste afbeelding te zien is zijn er genoeg mogelijkheden tot reflights.