Glitches Op Alle Servo's

Hallo,

Er is al veel over gesproken, maar de oplossing heb ik niet gevonden.
Op mijn hirobo heli met os.46 motor heb ik storingen.
Al tijdens stationair draaien beginnen de servo's te rommelen.
Alle metaal op metaal contacten heb ik (denk ik) geelimineerd.
Het lijkt wel of de motor de oorzaak is, maar weet niet hoe ik dit moet testen.
Het is een ppm ontvanger, maar met een geruilde pcm ontvanger had ik het ook.
Ook de kristallen heb ik uitgewisseld.

Wie kan mij een stap voor stap instructie geven om dit probleem op te lossen.

Alvast heel veel dank,

Geerten

Controleer je schakelaar maar eens, of overbrug hem door je accu direct op je ontvanger aan te sluiten. Met PCM hadden je servo's stil moeten staan.

Zo te horen een gph , heb je de staartbuis al geaard aan je het hoofd frame of motor ?
Hoofdframe is van metaal en wordt gescheiden van de staartbuis door middel van de kunststof klembus , door je heckaandrijving kan de staartbuis statisch geladen worden.
Door het aarden ben je van het probleem af.

Laatst bewerkt:
Nee, dat heb ik niet gedaan.
Ik twijfel of ik het hierin moet zoeken, omdat de heli voordien zonder problemen vloog.
Heb wel de motor eruit gehad en opnieuw afgesteld.
Zou het iets met een verkeerde afstelling te maken kunnen hebben?

PS: het is inderdaad een gph.

Je zegt dat het probleem er is als de motor stationair draait , maar wat doet de staart als je aan het hoveren bent , staat hij dan stil of slaat de staart door het viertakten van de motor.
Als bij een hoger toerental het probleem zich niet meer voordoet kan het aan het viertakten van de motor liggen.

De staart staat strak, dus daar zoek ik het niet in.
Voor de zekerheid zal ik hem iets armer afstellen in het lage gebied, omdat het lijkt dat de storingen samenhangen met het geluid van de motor. Het zou natuurlijk ook andersom kunnen zijn: door dat de servo stoort, verandert het geluid van de motor.....
De accu is goed, ook uitgewisseld en ook getest aan de voltmeter tijdens trillingen.

Weet iemand overigens een site waar stap voor stap een plan staat om dit soort problemen uit te zoeken?

Glitch wordt ook vaak veroorzaakt door rotte lagers .
Verder alle metaal-metaal-carbon verbindingen checken .
geen beschadigde servokabels ( lees doorgeschuurd tegen het alu )?

suc6

Henk

Ik ben geen heliman, maar lees wel veel op het forum. Dit probleem is vaker voorbij gekomen. Het lag eigenlijk altijd aan lagers of aan een eventuele snaaraandrijving die statische electriciteit opbouwt.

Heeft deze heli een snaar? Hoe strak het staat maakt daarbij verder niet uit. Ik geloof, maar dat zou je even na moeten zoeken met de zoekfunctie van dit forum, dat de oplossing was om de snaar in te spuiten met iets.. wat, durf ik zo niet meer te zeggen.. kan WD40 geweest zijn, maar kan ook kruipolie geweest zijn.. als je zoekt op 'snaar' en 'statisch' zal het wel boven komen drijven gok ik.

Als deze heli geen snaaraandrijving heeft, negeer dan dat hele verhaaltje maar en ga je lagers eens vervangen of in elk geval goed nakijken :)

Heb net ontdekt dat het stroom-aanvoerkabeltje, tussen schakelaar en ontvanger, mogelijk een knakje heeft. (Dank Bert!)
Ga dat eerst proberen te repareren.
Kun je eigenlijk die servostekkertjes voor een tweede maal aansolderen?
Overigens dank allemaal voor het meedenken!!!!

PS: Hezik, het is geen snaaraandrijving. Anyway, dank

Laatst bewerkt:
Back