gloei plug

hallo ik heb een nitro auto maar heb het idee dat mijn gloei plug heel snel op gaat wand heb ik hem een paar keer gestart en dan start die niet meer is dat normaal dat die zo snel leeg gaat?

Allereerst probeer hoofdletters, punten en comma's te gebruiken, dat leest makkelijker.

Je bedoelt de accu voor het gloeien. Die hoeft normaal niet zo snel leeg te gaan. Maar als je hem niet lang genoeg op de lader houdt zal die ook nooit vol komen, veelal moet die 14 uur op de bijgeleverde lader. Als de accu al wat ouder is en inderdaad snel leeg is dan zal die wel versleten zijn.

Ja, eigenlijk moet je hem voor iedere rijdag geladen hebben.

Zeker als je motor niet zo lekker start, de driver(zo heet het ding met de barrerij eraan) een paar weken op de plank heeft gelegen, en het buiten lekker koud is...

Je afstelling van de auto kan ook nog helpen. te arm, en de gloeiplug zelf gaat kapot (spiraaltje gloeit wel, maar niet voldoende)
te rijk, dan kan de plug "uitpissen"

Nee !!

Voor een 2,5~3cc motor een HPI R3 of R4 als het warm is , voor een 3,5cc een HPI R4 als het koud is en een R5 als het warm is.

Als je verstandig bent, neem je een paar verschillende type's die je dan op voorraad legt. Dan grijp je een volgende keer niet mis ;-)

Wat voor een auto/motor?

Als het iets is met een trekstarter zal ook hier een R4 tot een R6 nodig zijn. Heb je een duurdere racemotor voor een startbox kan het zijn dat daarzgn turbopluggen in gaan.

Een Carson met 3,5cc Force blokje ;)

Een HPI R4 moet het met dit weer wel doen , als het warmer is een R5.
Als het echt kouder wordt is een R3 nog het overwegen waard , maar aangezien plastic breekbaarder wordt bij lagere temperaturen is dat niet aan te raden.

Back