gloeipen

Als ik mijn autootje start en de gloeipen eruit haal stopt hij meteen, heb al een nieuwe gloeiplug erin gedaan en hetzelfde probleem.
heeft iemand raad?

Hallo Timmetje ik denk dat je een hetere glowplug moet monteren of je brandstofmengsel wat armer moet afstellen want zodra je de clip van de plug afhaalt dan moet hij gewoon blijven lopen.Succes!

Bedankt, Heb hem armer gezet en nu slaat hij niet af, hij slaat nu alleen na een tijdje rijden af :-(
Neem aan dat ik hem nu moet afstellen? Ik heb totaal geen idee, kom net kijken is m'n 1e autootje

Zoals Stewie zegt even met een tenperatuurmetertje de motortemperatuur meten.Waarschijnlijk werd hij gewoon te heet.Dus zal hij wat rijker afgesteld moeten worden.
Maar je zei dat het een nieuw autotje is voor zover ik weet staat de basis instelling van de motor altijd goed.En van daar uit kun je hem af gaan stellen.Staat allemaal in de handleiding die er bij zit.

suc6

ok, we weten dus eigenlijk nog geen fluit

wat is je leeftijd, waar woon je (erg makkelijk om even in je profiel aan te zetten, wie weet woont er iemand om de hoek)
wat voor auto praten we over?
wat voor brandstof
welke plug gebruik je (os 8?)
Wie heeft hem als eerste afgesteld?
wat is het gedrag van de motor als hij afslaat? Klinkt hij laag, veel rook, loopt de brandstof zo uit de uitlaat, motor is nog vast te pakken met de blote handjes.... Of andersom, motor bloedheet (dus niet vast te pakken), weinig rook, motor pakt erg snel op, maar mindert snel toeren als hij voluit rijdt

lees ook even door de stickys heen...
hoogstwaarschijnlijk heb je hier met een afstelpuntje te maken.

Back