gloeiplug valt niet meer uit de sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Jan

Forum veteraan
Stel je wilt je gloeiplug uit de motor halen of er (een nieuwe) inzetten, dan doe je dat met een zeskantsleutel. Meestal als je deze verticaal houd, valt je gloeiplug eruit en moet je die weer uit je koelkop vissen.
Je kunt dat simpel oplossen door een klein stukje brandstofslang in je sleutel te lijmen met een beetje secondenlijm. Gewoon diep erin duwen met een schroevendraaier o.i.d. en het lijmt zichzelf vast. Zorg ervoor dat het gat in de brandstofslang naar beneden wijst.
Als je nu je gloeiplug eruit wilt halen, blijft het topje van de plug n de slang klemmen en valt hij er niet meer uit :wink:

shift-on-the-fly

dat is wellicht een goede en goedkope manier maar conrad verkoopt sleutels waar je gloeiplug automatisch in blijft vast kleven (mbv een stukje rubber)

das voor de minder creatieve mensen onder ons. :lol:

Ja ik heb toch ook een sleutel waar d gloeiplu vanzelf blijf inzitten.
Toch handig voor de mensen die zo geen sleutel hebben.

die sleutels blijft 't vaak ook niet inzitten... dat veertje wat um vast houdt gaat telkens los.. 'k hou m'n wagen tegenwoordig maar schreef en de sleutel horizontaal, dat gaat net :)

volgens mij ligt dat ook aan de gloeiplug, want als je die 20 keer met de sleutel er uit en der in hebt gedraait dan slijten de 6 kantjes van de gloeiplug af..als ik er een nieuwe gloeiplug in zet blijft ie gewoon hangen in een normale 6 kant sleutel

gr.

lekker nuttige reactie!!!

topic stamt uit 2003, toen waren de knaken nog van hout, reed de politie nog op varkens rond en waren de batavieren nog met zijn vijven!

dat betekend wederom een slotje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back