gloeiplug wisselen

• Topicstarter Topicstarter AlfaMarcel
  • Startdatum Startdatum
A

AlfaMarcel

Guest
goedeavond modelbouwers,

gisteren en vandaag fijn met m'n nieuwe nitro rc met EZ-start gereden. de break-in verliep goed en erna de auto goed nagelopen en het luchtfilter schoongemaakt.

nu wil ik de gloeiplug controleren maar ik weet niet hoe ik die eruit krijg. in het boekje staat dat ik eerst de blauwe gloeiplugdraad los moet maken maar ik heb het gevoel dat die draad (te) vast zit aan de gloeiplug. om niks kapot te maken wil ik dus aan jullie vragen wat de beste manier is om de gloeiplug los te draaien/wisselen...

met vriendelijke groet,

Marcel

probeer een pincet/punt punt tang ;)
helemaal onderin pakken en trekken (misschien wat draaien), het is een klik systeem dus dit is de enige oplossing

al zou ik zelf het blauwe gloeiplug draad weg halen en een gewone gloeiplug driver gebruiken. het EZ gloei systeem wil namelijk nog wel is je motor laten draaien op een verkeerde afstelling.

gelukt!

had het vermoeden dat ie "verzopen" was, kreeg 'm namelijk niet meer aan de praat.

dus draadje met een punttangetje losgemaakt, op z'n kop de gloeiplug losgedraaid en gecontroleerd. deze zag er nog goed uit dus de auto op z'n kop met de EZ-start gestart en er kwam flink wat brandstof uit de cilinderkop.

toen voorzichtig alles teruggeplaatst en gestart. vrroem!! :-D

bedankt mannen!

Back