Gloeiplug

Ik heb een kyosho met een GX12 motortje. Loopt perfect. Een week geleden nog mee gereden. Toen ik hem wilde starten lukte het me niet. De gloeiplug losgedraait en gecontroleert. Deze gloeit wel maar niet helemaal, alleen "onderin" de gloeiplug zeg maar. Het laaste stukje ziet er verkoolt uit. Deze gloeide naar laatste controle helemaal op. Neem aan dat de gloeiplug dan op is zeg maar. Welke type zou ik dan het beste kunnen nemen ik rij op nitro 16. Er zat nu een standaart plugje in. Groetjes

Welke je nodig hebt ligt ook een beetje aan het weer.
Nu het warm is heb je bijvoorbeeld niet een "hot" nodig.
Ik denk dat de standaard of 1tje kouder goed is nu. (toch??)

Die motoren lopen het beste met een "gemiddelde" plug, dus een HPI of Rossi R3 plug.
Mocht het echt warm worden zou je een koudere plug kunnen proberen, dus een R4.
Niet een warmere plug nemen. Dat doe je alleen als het kouder wordt buiten.

M.v.g. Mark

Ik heb ook het idee dat ie zwaarder trekt. Dat deed ie ook af en toe met de plug toen ie perfect liep. Als ie zwaarder trekt betekent dan dat ie genoeg compressie heeft? Zal morgen een nieuwe plug halen het kan ook idem aan het weer liggen. Leuk autotje is alleen klote als ie niet loopt Ik zie trouwens ook niet als ik de plug eruit haal dat de cilinder slecht is of er aanslag op zit

Ik zou persoonlijk juist voor een R2 gaan..(rossi). Motoren kunnen zwaarder gaan trekken zodra er meer of te veel brandstof in de motor komt.

Met een warme plug is jouw motor iets minder gevoeliger voor de afstelling. Met een koude plug kun je iets armer afstellen, maar het tuning window wordt kleiner en de idle is moeilijker om af te stellen.
In motortemperatuur scheelt zo'n plugje amper in temp hoor.

Laatst bewerkt:
eh.... de plug bepaalt vooral het ontstekings tijdstip. Als je dat verlegd (andere warmte graad van de gloeiplug) scheelt het enorm in motor temp door o.a. detonatie, verdamping, en resonantie.
Een 'verkeerde' plug kan zo 25%~40% verschil maken in temperatuur en prestaties...

Een Rossi R2 plug is 'very extra Cold' en lijkt me geen geschikte plug. Een overzicht: Gloeipluggen lezen

Kies voor een simpele HPI of LRP Iridium gloeiplug : LRP - LRP Platinum/Iridium R3 Standard Glow Plug

Ik ben op de laatste race van R3 naar R4 gegaan. De motor is een uurtje verder ingedraaid en de temps waren 105°C na een quali of na een halve finale van 20min. Dus zoveel verschil in temp zal er niet zitten tussen een stapje hoger of lager. Tenzij dat zoveel anders bij standaard pluggen...

ik heb een r3 geprobeert. Deze loopt nu goed en hij start ook de tweede keer prima. Is dus een goede keuze. Merk alleen dat er meer uit de uitlaat komt als ie koud is. Naarmate ie warmer is blijft het weg.

Niet alleen dat, ook een andere compressie door het nog moeten uitzetten van de zuiger en cilinder. Ook zal de temperattur doortrekken tot in de carburateur.

Kortom, door de gehele motor moeten de delen op bedrijfstemperatuur komen.

Hallo,
Ik heb zins kort en Kyosho gekocht op marktplaats
leuke auto de voormalige eigenaar zei dat hij het motortje (GXR-15)
nog niet aan de praat heeft gekregen. alles zit er bij bouw tekeningen
is wel handig moest een tandwiel vervangen.boekje van motor dus ook fabriek afstelling. ik heb hem even horen lopen en dat was het.
hij krijgt benzine gloei plug gloeit goed (R3) standaard dus
nu trek ik me suf aan het touwtje maar niks van alles
Wat zou het kunnen zijn ik weet het is moeilijk als je hem niet ziet of hoort
wie weet raad?
M.v.g Ruurd

Ik denk dat het beste is altijd de motor voor te verwarmen (als het mogelijk is natuurlijk) motor heeft den direckt warm en start veel beter.
Ik krijg mijn thunder tijger alleen maar gestart bij het voorverwarmen van de motor
en is trouwens veel beter voor je motor en de levensduur zal verlengen.

Dat voorverwarmen goed is voor je motor ben ik het zeker met je eens.Maar als je je motor niet aan krijgt zonder te verwarmen moet je toch is je afstelling goed zetten(er vanuitgaand dat de mootor/plug helemaal goed is)

Back