GLOEIPLUG

Wie kan mij helpen,de gloeiplug ik gebruik een rossi3 gaat nog wel eens stuk.
Het spiraaltje trek ik voorzichtig met een ondersteuning op de las naar beneden 1.5 a2mm . wie heeft er ervaring mee.

gebruik een rossi 8 bijvoorbeeldt.
heeft een iets dikkere gloeispiraal vergeet niet je gloeispanning te controleren die moet iets hoger zijn .
en natuurlijk de spiraal twee windingen naar buiten trekken.
hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben

Niet gehinderd door enige echte kennis.. ik heb twee Rossi 3 pluggen als reserve in m'n starbox en ik moet de 1e clubgenoot nog tegenkomen die niet zegt 'gooi die rotzooi toch weg'.

Weliswaar voor een heel andere toepassing (gewone brandstofmotor) wordt mij eigenlijk altijd een OS 8 plug aanbevolen. Hier op het forum hoor ik mensen ook wel eens over de Enya 3 die goed schijnt te zijn (volgens clubleden ook een plug die je snel weg moet gooien).

hezik zei:
Niet gehinderd door enige echte kennis.. ik heb twee Rossi 3 pluggen als reserve in m'n starbox en ik moet de 1e clubgenoot nog tegenkomen die niet zegt 'gooi die rotzooi toch weg'.

Weliswaar voor een heel andere toepassing (gewone brandstofmotor) wordt mij eigenlijk altijd een OS 8 plug aanbevolen. Hier op het forum hoor ik mensen ook wel eens over de Enya 3 die goed schijnt te zijn (volgens clubleden ook een plug die je snel weg moet gooien).

ik ben in geheel overgestapt naar de os FS type plugs
gaan iets verder in de ketel en leven ook wel langer
voor de rest werken gewone goedkope pluggen altijd het beste.

G J Broekhuizen zei:
Het spiraaltje trek ik voorzichtig met een ondersteuning op de las naar beneden 1.5 a2mm . wie heeft er ervaring mee.

De Rossi 8 inderdaad gebruiken en behandelen zoals Peter beschrijft.
Let er wel op dat de spiraal IN de verbrandingskamer steekt en niet er net iets boven want dan onsteekt ie iets moeilijker, laat desnoods de koperen ring achterwege, en de gloeiplug eigenlijk langer als gewenst blijft gloeien wat de levensduur verkort.
Jij gebruikt toch de ECU van Digitech?
Kan je het voltage zelf instellen? zo ja even experimenteren om de beste start eigenschappen te krijgen (tussen de 2 en2.4 volt).
De plug spanning in mijn machientje staat op 2 volt en gloeit vrij lang, kan het voltage iets hoger zetten, en start ie iets sneller, maar dan gaat ie inderdaad maar zo'n 20 start's mee.

Kerostart? inderdaad de mooiste optie zit er aan te denken om dit ook toe te passen, ben alleen benieuwd of die ook aan mijn ECU geknoopt kan worden, moet dit nog uitvogelen.

Grtz Ger.

Ger Kovacs zei:
G J Broekhuizen zei:

De Rossi 8 inderdaad gebruiken en behandelen zoals Peter beschrijft.
Let er wel op dat de spiraal IN de verbrandingskamer steekt en niet er net iets boven want dan onsteekt ie iets moeilijker, laat desnoods de koperen ring achterwege, en de gloeiplug eigenlijk langer als gewenst blijft gloeien wat de levensduur verkort.
Jij gebruikt toch de ECU van Digitech?
Kan je het voltage zelf instellen? zo ja even experimenteren om de beste start eigenschappen te krijgen (tussen de 2 en2.4 volt).
De plug spanning in mijn machientje staat op 2 volt en gloeit vrij lang, kan het voltage iets hoger zetten, en start ie iets sneller, maar dan gaat ie inderdaad maar zo'n 20 start's mee.

Kerostart? inderdaad de mooiste optie zit er aan te denken om dit ook toe te passen, ben alleen benieuwd of die ook aan mijn ECU geknoopt kan worden, moet dit nog uitvogelen.

Grtz Ger.

de atcu van ons moet normaal op 50 staan hiermee is de voltage ok.
onze atcu zal niet mee ge-upgrade worden voor kerostart.
sinds klanten meer opties willen hebben we gekozen voor een nieuwe.
deze ecu heeft ook tevens een speedsensor (cruise control) aan boord
(door middel van optionele speed sensor)
men kan ook de max speed instellen of op hold zetten.
en 2 extra aux kanalen voor de toekomst.
tevens is er nu maar een massa nodig en kan beide kero branders (6-12 volts) bedienen.
tevens kan met de nieuwe ecu makkelijk omgeschakelt worden tussen gas-manual-kero start.
houd tevens gebruikte mah,s bij
telt aantal stoor impulsen
meer user instellingen voor klant.
prijs ligt 25 euro hoger dan oude.
je kunt eventueel je oude ecu inruilen mits in goede staat (50%) van waarde.
nieuwe ecu is downwards compatible!.
nu ik waarschuw alleen dat het instellen van de kero start vele vele uurtjes kost.
de truuk is namelijk om met GEEN vlammen op te starten (hitte in ngv en lagers)
elke turbine is anders , temp sensors moeten verplaats worden.
het heeft mij 2 weken gekost om onze ulysses redelijk goed op te starten met kerostart.(ben nooit tevreden)
het is inderdaad wel mooi en de lagers krijgen al vanaf de start direct smering.tevens is er een interface mogelijkheid om oudere amt motoren
direct aan te sturen met onze autostart uitvoering.(rpm devider).
meer nieuws binnenkort op medusa........ uhhhmmm digitech-turbines.com 8)
ulysseskero.JPG

Back