Gloeistarter vraag ivm oplaadbare batterij

Hallo,

Ik heb een gloeistarter met een gewone D alkalinebatterij.
Nu wil ik een oplaadbare NiHM D-batterij bestellen, en ook een ontvanger accu voor mijn nitro auto.

Ik zou dan deze lader willen bestellen, maar mijn vraag is, kan ik deze gloeistarter hiermee opladen (uiteraard met de oplaadbare batterij dan) als ik deze aan mijn gloeistarter koppel? Aangezien het normaal eentje is voor gebruik met alkalinebatterij.

Alvast bedankt.

Ja, want dat ding heeft een plug om op je gloeistarter aan te sluiten.

Maarrrrr.....
Als je echt een D-cel hebt heb je iets van 4000mAh NiCad of 8000+mAh NiMh. Met een 200mA laadstroom ga je dat niet vol krijgen met de 200mA die de lader geeft.

Ok bedankt voor de info. Dan ga ik een andere oplossing zoeken.

Weet jij misschien of ik een lader met een JR/Futuba aansluiting, kan gebruiken om een accupack met BEC-bus op te laden?

Als je een computerlader hebt kan je ook zo'n laadkabel aanschaffen.

Ja, heb al vaker een BEC stekker in een Futaba stekker gepropt.

Volgens mij kan je die lader best gebruiken, het duurt dan gewoon wat langer 4000:200= 20 uur ( theoretisch gezien ) met wat inwendige verliezen gewoon 24 uur laden, als deze leeg is.
Wel in de gaten houden dat de lader geen beveiliging heeft en blijft maar doorladen.
Er zijn genoeg starter setjes te koop waar dit type lader bijzit.

Hans

PS. Volgens mij doet Makke007 aan nitro-rijden, in mijn tijd heb ik geen computerlader aangeschaft voor alleen je ontvanger/zender accu op te laden. Verder gebruik je hem nergens voor.

Back