Gloster Meteor Mk7

Weet er hier iemand waar en hoe ik aan een goede drie zijden tekening van een Gloster Meteor kan geraken, liefst een Mk7 ik vind die dubbele cockpit wel goed staan op de Meteor.
Een Mk4 was in '96 m'n eerste EDF model en hangt na vele vluchten nog steeds moooi te wezen aan de muur, al lijkt het maar van ver op een meteor.
Nu heb ik al langer zin om nog eens een meteor te bouwen, veel meer op schaal en ipv speed400 motortjes deze keer met een nieuwerwetse aandrijving.

Dirk

Informeer eens bij Ton van Munsteren.
Volgens mij heeft hij al vergaande plannen in die richting...

Kan effe geen MK7 vinden....., misschien tóch mk4? :roll:
....anders is er vast wel een aardig boekje met foto's en tekeningen te vinden bij de luchtvaart hobbyshop, die hebben een hoop, vooral op gebied van nederlandse luchtvaart gesschiedenis.

meteorf4_3v.jpg

Groetjes,
Gerald

Dirk, ik heb niet alle plaatjes van het volgende url bekenen (sorry makker...) maar ik vermoed dat je meteor MK 7 er wel zal tussenstaan.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=557457&pp=10

(opgelet, geen klein bier, best grooooooote webpage, typisch USA...)

Oh, en ik heb ook the users manual gevonden van de originele Meteor MK VII... Staan ook wat tekeningen in... uit december 1957. (18 Mb groot. kan ik niet mailen, en ben even de website kwijt, heb 't wel op schijf staan)...

rafgol zei:
Dirk, ik heb niet alle plaatjes van het volgende url bekenen (sorry makker...) maar ik vermoed dat je meteor MK 7 er wel zal tussenstaan.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=557457&pp=10

(opgelet, geen klein bier, best grooooooote webpage, typisch USA...)

Oh, en ik heb ook the users manual gevonden van de originele Meteor MK VII... Staan ook wat tekeningen in... uit december 1957. (18 Mb groot. kan ik niet mailen, en ben even de website kwijt, heb 't wel op schijf staan)...

Ja wadde daar staat wel wat bij elkaar,

Thanks allemaal, met de tekeningen die ik nu heb zal ik mij er wel eentje kunnen ontwerpen.
Ik had trouwens zelf nog een hele goeie in mijn verzameling zitten van een F3.
Daar de grote motorgondels op, een stuk van de vleugel en eens stuk aan de neus en hij trek al flink op een MK7. De cockpit krijg ik wel bij elkaar gefantaseerd met wat foto's

En hier nog een fotoke van m'n tien jaar oude bazeke ;-)

Gerald Rutten zei:
Leuk kistje!

...waar zat je zoal aan te denken??

Groet,
Gerald

Bijna zonder twijfel komen er twee Wemotec Minifans in, volgens mij zijn ze niet te kloppen qua prijs/kwaliteits verhouding of het moest zijn door de nieuwe Het-fan maar daar heb ik tot nu toe nog geen ervaringen mee. De minifan gebruik ik al jaren samen met een Lehner 1520/15 of 1525/12 en die combinatie is tot fantastische prestaties in staat. Vroeger al op 12 tot 14cellen en nu komt er nog een schepje bovenop met 3 of 4 lipo's. M'n Piranha gaat oerendhard met de Lehner 1525/12 en 4s Flightpower3700mAh, de collega piloten krijgen al stress al ze me zien komen :-D.
Nu kijk ik nog wel wat rond voor nieuwe motoren want van de Lehners heb ik er telkens maar een. Eentje bij kopen ga ik niet doen, hoe goed ze ook zijn, want voor het geld van één Lehner heb ik bijna 3 Typhoons bij RBC. Dat is ook de reden waarom er geen Schuberle DS30 fans in zullen komen hoewel ze waarschijnlijk nog iets beter presteren. Die Lehners zijn er destijds ook maar gekomen omdat er een jaar of zeven acht geleden gewoonweg nog niets was met zo'n prestaties in de 480er klasse.
Hoeveel cellen en welke type van motoren gebruikt worden moet ik nog eens bekijken. Het is niet de bedoeling dat het een speedmachine wordt wel een combinatie redelijke vliegduur met iets meer prestaties op schaal.
Retracts en flaps moet ik nog bekijken alsook ook de juiste grootte van het model, eigenlijk moet ik op de fan na alles nog eens bekijken ;-)
maar het spookt al zo lang in m'n hoofd rond om een nieuwe meteor te bouwen dat ik toch eens zal moeten doorzetten.

Dirk

Verschillende gebruikers van dit forum geven aan dat de HET-RC fan beter presteert dan de Wemotec.
Daarbij is deze ook nog goedkoper.

WV zei:
Verschillende gebruikers van dit forum geven aan dat de HET-RC fan beter presteert dan de Wemotec.
Daarbij is deze ook nog goedkoper.

Dat is fijn om te weten, zal ik mij toch eens eentje moeten aanschaffen om te zien wat er uit te halen valt of zijn er al metingen beschikbaar.

Dirk

Back