Glow plug driver

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Arkowe, 28 apr 2018.

  1. Arkowe

    Arkowe

    Lid geworden:
    30 okt 2017
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Mijn zoon heeft de nitro spullen na bijna 10 jaar opgediept uit de kasten en kratten. Inmiddels is hij hier
    als het weer het toe laat een paar dagen per week lekker druk mee.
    Ik had denk 5 gloeiplugstarters liggen. De accuutjes waren veelal overleden en dus wat nieuws aangeschaft.
    Eentje voor penlites en twee anderen van Conrad. Een gewone starterplug met lader en nimh en eentje voor div spanningen met ingebouwde regelaar voor de spanning.

    Op een of andere manier is er met al die dingen een probleem met het contact tussen de plug en de glow plug driver. Ik begrijp er niets van, omdat ik zelf in 8 jaar rijden dit nooit ervaren heb. Soms zat er troep in de bek van de driver, maar dat is nu niet het geval. Ook bij het testen met een losse plug in de driver geen gloeiend draadje. Nieuwe drivers... We zijn nu al 3 exemplaren verder maar geen succes. Ik heb een ruime voorraad pluggen; een defecte plug is niet het geval.

    Iemand een suggestie????

    Arnold
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb je een multimeter? Meet dan de spanning van de glow driver en meet de plug(gen) eens door.
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Erg leuk die meeneem gloeifabriekjes
    Beter een gloei paneel kopen met een 12volt accu gel gevuld.zul je zien.....probleem opgelost grt Tom
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je een statbox moet meenemen misschien maar als je iets met een trekstarter hebt ben je blij als je alleen een opsteek gloeier mee hoeft te nemen.

    Persoonlijk heb ik het niet op die penlight dingen, veel batterijen en NiMh accu's in dat formaat zijn geen goede stroomgevers.
     
  5. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Rijden ;vliegen of varen; alles wordt ineens veel leuker om te doen enkel omdat dat dik in orde is.(gloei installatie).geldt ook voor de ouderwetse brandstof ⛽ handpomp vind ik. Grt Tom
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Als je het met nieuwe drivers ook hebt? Dus niet enkel baterij vervangen maar echt de driver helemaal nieuw? Ja inderdaad, meet eens aan de contactjes wat er op zit. is zo'n 1.5V meen ik, beetje minder wss gezien oplaadbaar.
    Je lader is ok toch? Deze al gecheckt? Of heb je er verschillende?
     

Deel Deze Pagina