GM Genius 120A #97168

Hallo,

Ik heb mij een GM Genius 120A aangeschaft. Nu krijg ik hem maar niet fatsoenlijk ingesteld. Ik heb heel de manual gelezen en toch ontbreekt er nog veel power. Mijn vraag nu ik heb een 8.5T motor mag ik dan een powercurve selecteren die geschikt is voor 9.5-13.5T ? of is dit slecht voor mijn motor?
Tot nu toe stond de powercurve altijd op stand 0 (niets dus) kan het zijn dat ik hierdoor weinig vermogen heb?

alvast bedankt!

Simpel gezegd..ja

Heb zelf een gm 75 in mijn 1:12 1 keer ingesteld en rij er zowel 13.5 turns mee als 10.5 geen probleem..gaat goed..
Het belangrijkste waar je naar moet kijken is ook de frequentie instelling die is ook belangrijk..

Groeten

John

Kijk voor goede uitleg op RC tech.. Martin Hofer legt hier altijd alles uit over de GM regelaar. GM Brushless - R/C Tech Forums

Indien je je mailadres even doorgeeft via PB dan kan ik je ook even het HOW TO document van GM even doorsturen..
Deze is naar ik weet ook te vinden op de GM website onder downloads, en dan in het zip bestand van de V13.x software.
Je kan dan ook een GDA downloaden (kant en klaar setting bestand) waarin de settings al goed staat en je alleen nog maar een aantal dingen hoeft in te stellen..

Succes!

Ook is de GM racing website handig voor alle updates.. er zijn er nogal wat ondertussen.

GM-Racing

Ik geraak er nog steeds niet uit.:confused:

Mijn motor is een Vector X12 8.5T
RPM : 29520
KV 4100
Power: 316W

Regelaar : GM Genius 120A

Ik heb een foto geüpload van hoe mijn instellingen nu staan.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Misschien dat iemand die ook een GM regelaar heeft er een foutje in ziet want ik weet het niet meer heb alles gedaan volgens Manual enzo..

Alvast bedankt,
En bedankt voor de Mail vincent K. ;)

Groetjes zeroke!

Heb een print van uw instelling gemaakt.
Ik neem dit deze avond mee, een kameraad van mij in de club rijd ook met deze regelaar, ik zal het aan hem vragen.

Morgen krijg je antwoord.

grts S

zet de min vertaming maar op 20 en de max ook op 20 dan zal ie wel redelijk goed staan gr opc

met wat voor accus rij jij hij staat hij staat nu ingesteld op 3 volt

ik heb hem van opc16v en dat ding gaat als een tierelier, ik had hem een full reset gegeven en op mode 8 gezet (miep miep) verder weinig aan hoeven doen (heb wel een 10.5 turns maar zal toch ook op een 8.5 lukken??)

Laatst bewerkt door een moderator:
Speedy 107, dat zou heel fijn zijn. zoveel support op een forum dat maak je maar zelden mee:rolleyes:

opc16v: ik rij met 2s lipo 5200mAh.

Euhmmm.. ja maar met die modes hoe weet de regelaar dan dat ie met Lipo moet afschakelen..? anders rij je batterijen toch kapot?

Is het ook mogelijk om eerst één van die modes te kiezen en dan daarna deze nog aan te passen met de software?

Zoals al gezegd ik ken er niet veel van hoor. Ben pas terug begonnen na 7jaar gestopt te zijn.

je moet hem eerst een mode geven met de zender

mode 7 of 8

en je moet je volt van de accu op lipo stant zetten of op 6 volt
probeer dat maar eerst
gr opc

Hoi..

je hoeft hem niet op lipo stand zetten, in eerdere software resulteerde dit juist in te weinig vermogen en te vroeg afslaan.

even zien of het effect heeft..

Wat je in elk geval kan doen is je zender data opslaan (door hem eerst in te stellen en vervolgens de zender data op te slaan)

Je kan Timing: met sensoren op + 30 zetten.. en vervolgens met timing 1 en timing 2 aan het schuiven gaan.
Ook kan je de vakjes daarboven aanklikken (ipv. de 30+) high speed timing en high speed timing vanaf omschakelpunt.
Nu kan je met omschakel punten schuiven en timing 1 en timing 2.. (deze setting staat in V13_basic_gd2.)
De uitleg over de waarden die je hierbij in moet stellen staan in de PDF. file van GM....

Succes!

Succes

Laatst bewerkt:
er word een aantal dingen door elkaar gehaald naar mijn mening.
ik wil je graag even wat eenvoudige opties geven:

optie1:
gebruik standaard profiel 2 op je regelaar wat het standaard brushless modified profiel zonder hoge timingen.
dit is de veilig en zal je nooit in de problemen brengen qua temperatuur of over timing.

optie2:
een licht vertimend profiel maken kan al is de X12 intern al verder vertimed dan andere motoren, maar een 8.5T zou denk ik toch nog wat timing kunnen hebben.
kies standaard profiel 6 in je regelaar, lees deze uit met de software en voeg daar de volgende opties aan toe:
1) high-speedtiming with switch point aanvinken
2) switch point rpm tussen de 18000 en 20000 rpm proberen
3)amp limit op 150A zetten (of lager bij gladde baan)
4)frequency op 4 Kc with adjustable current instellen
dit zou een zeer goeie start plek moeten zijn voor deze motor met 10graden fixed timing.
als de motor bij het rijden op de baan dan binnen redelijke tempertuur blijft kun je de fixed timing langzaam opvoeren (stapjes van 2graden is oke) wel in de gaten houden hoe warm het allemaal word.

maar vooral probeer uit te gaan van de standaard profielen,
probeer niet dezelfde settings in het timingsgedeelte van de software gaande vanaf zonder highspeed timing aangevinkt naar met highspeedtiming aan, dit gaat je een motor kosten.
leer van de verschillen tussen profiel2 en profiel6
en bij twijfel een reset doen zodat de standaard profielen weer terug komen en je opnieuw kunt beginnen.

veel plezier.

Ben niet meer thuis voor zaterdag avond, en zaterdag avond is het weer zo ver weer een hele week moeten wachten voordat ik kan gaan rijden. Ik ga jullie advies opvolgen en dit zaterdag instellen;)

Alvast bedankt allemaal! :cool:

Ik laat jullie zeker weten hoe het ging ;)

Laatst bewerkt:
Tom, weet jij wat voor nieuwe software die 2 belgen op hun GM hadden? Ze liepen sensorloos maar knalde tijdens het EPS echt super hard over het circuit zowel in topsnelheid als in acceleratie.

alexander
dat was geen speciale software buiten een prima afstelling van het geheel.
ik denk FW13.1 die toen in voorbereiding was en nu uitgebracht is.
het enige wat dit anders doet ten opzichten van wat al beschikbaar was is het opslaan van de gegevens na de run. verder is alles identiek.
wel sensored trouwens want alleen modified 1/12 reed sensorloos.

oh? Ik heb hem toch echt een aantal keren een zetje geven toen die stil stond en niet vooruit wilde? Wellicht heb ik me vergist maar het leek toch echt op sensoloos.

Back