GM Genius 120A #97168

Je 2de optie lag mij het beste Tom. Power was zo veel meer! alleen ik merkte op dat de RPM nu op 100.000 standaard ingesteld staat maar mn motor z'n rpm ligt toch een stuk lager mag dit dan gewoon blijven staan of rij ik hem dan kapot? het Vermogen was echt zo'n groot verschil

:eek:Zalig!

Bedankt voor de hulp iedereen!

Je 2de optie lag mij het beste Tom. Power was zo veel meer! alleen ik merkte op dat de RPM nu op 100.000 standaard ingesteld staat maar mn motor z'n rpm ligt toch een stuk lager mag dit dan gewoon blijven staan of rij ik hem dan kapot? het Vermogen was echt zo'n groot verschil

:eek:Zalig!

Bedankt voor de hulp iedereen!

super om te horen dat het goed ging,
de rpm limit kun je gewoon laten staan, op de baan draai je hem echt niet over de toeren heen.
maar nooit onbelast je motor vol laten draaien, dat kan een rotor kosten.

veel plezier ermee.

ik heb nu 7.4, heeft het zin om naar 8 te (laten) gaan? of is er nauwelijks verandering?

fw8 voor de 7168 is ongeveer gelijk aan fw11.6 van de genius2 97168.
het heeft wel de highspeed timing software zoals in de nieuwere genius software
wat je niet hebt is de temperatuur beveiliging zoals de genius2 heeft dus wil je veilig zitten zul je iets conservatiever met je fixedtiming moeten zijn dan een genius2 mogelijk is.
maar 8.0 is sowieso wel sneller dan 7.4

er zit in fw8 wel een bekende cut-off voltage bug. waardoor de regelaar denkt dat de accu te snel leeg is en de cut-off inslaat.
maar als je de cut-off instelt op 4.0V zou het goed moeten gaan. wel moet je zelf dan je runtime in het oog houden!

nadat je regelaar ge-update is naar fw8 kun je het best instellen met as-soft 1.4.0.25 (1.6.5 zou fw8 ook moeten herkennen maar heb ik nog niet geprobeerd)

Ik heb een probleem weet iemand waar ik de goede software kan downloaden van gm.
Ik heb de nieuwe versie al gedownload maar ik weet niet of iemand hetzelfde probleem heeft maar ik moet hem registreren.

Is er ook een goede versie die ik niet hoef te registreren

Ik weet het niet meer

Groeten

John

De juiste software kun je op de GM site vinden.
Het registreren is wel handig om te doen want meestal werkt de software maar tijdelijk en als hij is geregistreed niet dan werkt hij altijd.

Gr Patrick

Ok Patrick ik moet dus gewoon 10 euro storten naar diegene die mij de license key geeft

Weet ik genoeg

Thankxxxx

Groeten

John

Hello,

Wie kan me aan een goede setup (GM120) helpen voor X11 of SP 10.5. Of waar is dat eventueel te vinden ? Ook voor een SP 5.5T of 6.5T is welkom. Moet dienen voor buiten . Alle info is welkom. Alvast bedankt.

Groetjes.

Beste heren,ik heb net me as-soft laten registreren voor me gm120.
Voordat ik dat had gedaan,kon ik hem aansluiten op de laptop en gewoon op het reset knopje van de kabel drukken en las ie hem helemaal uit,echter dit doet ie nu niet meer.
Ik heb hem al een factory reset gegeven,maar als ie aangesloten is op de Comp. En ik druk op de reset knop dan licht alleen me oranje led even op in me regelaar maar voor de rest gebeurd er niks....weet iemand wat dit kan zijn/is?
Alvast bedankt!

een aantal dingen die waarschijnlijk helpen:
-geen accu aangesloten hebben op je regelaar als je hem aan de computer aansluit.
-zorg dat de condensator is ontladen, kort de plus en min pool van je regelaar kortsluiten(tegen elkaar houden) is voldoende. NIET DE ACCU ALLEEN DE REGELAAR LOS
-check de com poort op je computer, is het nummer correct, is de poort fixed en staat er awaiting data..

uitzonderlijk maar zou kunnen:
-druk knopje op je kabel werkt niet goed, trek de 9polige stekker even uit de usb module terwijl hij wel nog in je regelaar zit, en doe deze dan weer terug.
-check of alle pins in de connectors tussen regelaar en usb module nog wel omhoog staan en niet toevallig eentje plat gedrukt is
-kabel breuk/connectie probleem probeer het eens in een paar andere standen van de kabel, beweeg de kabel ook niet meer nadat je het knopje hebt ingedrukt.

laat maar weten of het nu beter gaat.

Laatst bewerkt:
Goede uitleg Tom ik had hetzelfde gezegd ik heb dit namelijk ook een paar keer gehad..
Hij deed het niet bij mij omdat de stekkers nog in de accu zaten werkt dus niet...maar ja heb hem nu redelijk onder de knie in ieder geval..

Groeten

John

Bedankt Tom,

Het was een van de uitzonderlijke problemen,de rest had ik allemaal al gedaan en gecontrolleerd,vandaar ook mijn vraag uiteraard.
het probleem was dat het meest rechter pinnetje tegen de wand aan was gedrukt,waardoor dus niet alle pinnetjes contact maakte en het was echt heel moeilijk te zien,want ik had het al een paar keer gecontrolleerd,maar in dag licht met een maglite was het zichtbaar....nu ga ik hem vanavond proberen terug te buigen door hem eerst met een naald van de wand af te halen en dan maar kijken of ik er bij kom met een tangetje...iedergeval heel erg bedankt!
En dat van de accu is echt not done,want dat staat namelijk gewoon in de handleiding...

Nogmaals bedankt!
Kon het pinnetje niet recht krijgen met een tangetje,maar wel met een naald.
Heb hem net aangesloten en it works like a charm...
Groeten Piet

Ben nu net bezig om hem te programmeren in de schuur...
Ik reed altijd op programma 4,maar ga programma 0 verbouwen want ik heb geen Pro10.
programma 4 reed wel goed,totdat ik er achter kwam dat ik te snel ben met remmen.
dat resulteerde op hooge snelheid in achteruit,een totaal niet gewenst effect als je nog net eve dacht snel een tikkie rem te kunnen geven omdat je de stoeprand anders toch zou raken...
Dus me achteruit gooi ik eruit,en pas in iedergeval me volt-cut aan op me 2s lipo pack.maar voor de rest reed ging ie al behoorlijk hard op mode 4 tot donuts met 4wiel aandrijving aan toe..
Ik rij met een Corally X-BP starwound 5,5turns brushless.
Heb je nog wat instel tips voor me??
Hij mag nog harder,maar liever wat gecontroleerder...
Groeten

En door het rally rijden is me fan kapot gegaan...
Al me vinnetjes zijn afgebroken door steentjes.
Ik denk eraan om als ik een nieuwe fan heb een stukje fijn race gaas eroverheen te vouwen en dat via de 4 bouten te bevestigen die je fan op ze plaats houden,misschien moet ik ze dan wat langer hebben en dan werkt het ook gelijk als een passief koel element,omdat ie ze warmte door gaat geven via de schroeven die in me koellichaam vast zitten...Hoop ik

Back