Go One 2, is dat iets?

Ik kan misschien een go one 2 overnemen. Is dat een model wat nog bruikbaar is tegenwoordig als F5B of is hij daar al te gedateerd voor?
Wat is zo'n model ongeveer waard?

Deze setup ligt erin:

Plettenberg Motor F5B-27 met vertraging 7:1
Freudenthaler klapprop RF 16x17 met CFK-Spinner
Regelaar YGE 150 HV

Ook oude F5B modellen kun je nog een hoop lol aanbeleven.
Een 27cellen setup kun je prima op 6 cellen vliegen. De 27 NiCd cellen leverden onder belasting meen ik iets van 0.8V/cel, dat komt neer op ongeveer dezelfde spanning als een 6 cellen lipo onder belasting.

Voor wat betreft de waarde heb ik geen echt goede indicatie.
Laat we zeggen dat een moderne Hawk niet zal onderdoen voor een dergelijke kist en 220euro kost, nieuw. Waar de max van deze aandrijving ligt durf ik je niet te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat deze hoger ligt dan een Kontronik Kira 600-38, die zo'n 200euro nieuw kost.
Dit zijn redelijke oude spulletjes, waar je een hoop lol aan kunt beleven, maar ik zou er geen vele honderden euro's voor uitgeven...

Groet,
Gerben

De Go One 2 heeft een korte neus.
Waarschijnlijk korter of net zo kort als een Go One 3, daar past net een 16" prop op.
Ik weet niet wat het voor motor is, misschien dat Luc, Willy of Wim dit lezen maar het zou dus een borstelloze motor moeten zijn voor 27 cellen.
Ik ken hem niet.
De regelaar is wel OK, maar tot een ampere of 200.
Wat is het waard.. nou, een Go One 3 Light is nieuw 349 euro, de regelaar 299 euro, de motor... is op zich niet veel meer waard.
Ik zou proberen het voor 300-350 euro te krijgen, als het er goed uitziet.

GJ

Jos, Wie zegt dat het een probleemkist is?
Ken je dat ding, of weet je er iets van?

De aandrijving is wel bruikbaar maar zoals Gerben ook zegt, niet te veel aan uitgeven.

GJ

Dit is een foto van het geval:
burtqqcgkkgrhqrioev10fr.jpg

Het is een beetje wat er voor gevraagd wordt.
Zo op de foto ziet het er wel OK uit maar als dit 500 euro zou moeten kosten zou ik 2x nadenken.

GJ

De regelaar alleen kost al bijna 400 euro... Motor is ok voor fun, niet meer voor competitie. van de Go one 2 weet ik verder niks...

Nee Wim, de regelaar is 299 euro advies, je kan hem dus voor 275 of zo kopen.
Dus 2e hands is zoiets 150 euro waard.

GJ

Bedankt voor alle info, ik zal het meenemen in de beslissing. Jammer dat de motor niet meer geschikt is voor competitie gebruik. De motor + regelaar waren vooral wat deze kist voor mij interessant maakten.

Ik zou niet zeggen dat die motor helemaal niet geschikt is. Sterker nog, die motor en regelaar zijn goede onderdelen en wel wat geld waard. Die motor met een goedkope 6S max regelaar is een prima setup voor budget F5B en kan zelfs nog best competatief zijn. Die YGE regelaar zou ik verkopen of ergens anders gebruiken, het is een HV regelaar die bedoeld is voor max 12S en niet voor idoot hoge stromen.

Als je een foto hebt van die YGE, heb ik wellicht wel interrese.

Wat betreft het kopen van 2de hands modellen in de catagorie F5B/Hotliners is mijn ervaring dat er altijd wel ergens niet helemaal lekker zit, ik zou enkel van de top vliegers kopen en die verkopen hun kisten vaak niet. Ik weet niet van wie deze kist komt dus mijn advies is meteen negatief.

Je kunt op de foto ook niet zien hoe de stuur stangen zijn gemaakt (goed of slecht), of er veel speling op de roeren zit, welke servo's het zijn en of die aan het einde van hun leven zijn, dat het nog het grootste probleem van oude kisten kopen.

Mocht je toch een 2de hands kist kopen zou ik de AAN/UIT schakelaar en elk electrisch component wat te vervangen is goed inspecteren en wellicht gewoon vervangen. Als er ergens een slecht contact zit of een rottende (corosie) kabel dan is je speeltje wellicht snel kapot. Ik zie dit hier vaak gebeuren in de UK beginners F5B cirkel, een 2de hands kist die opduikt en dan bij de eerste wedstreid meteen de grond in verdwijnt wegens een technisch mankement wat niet was gespot.

Goed advies Jos,
In mijn gebruikte B01 zat een hoogteroerservo die wel aardig leek, tot je een beetje weerstand bood, bleef hij soms spontaan hangen. Als die erin was blijven zitten had tot heel naar af kunnen lopen. Een nieuwe is besteld.

Groet,
Gerben

Er zitten Volz servo's in, type weet ik niet. Is volgens mij niet het minste merk...
Mocht ik tot een koop overgaan zal ik de kist van top tot teen inspecteren en indien nodig zaken vervangen.

We hebben vandaag met Guntmar Rub en Heiko Greiner gesproken.
Dat zijn de bouwers, ontwerpers van de Go One.
De Go One 2 is nooit in produktie geweest, wel de Go One 3.
Over de motor en regelaar zei Heiko, bruikbaar maar alleen voor recreatief gebruik.

GJ

Back